Scholten

Goed geholpen, maar nu een vieze nasmaak.

In 2018 hebben we bij Superkeukens in Huissen onze nieuwe keuken aangeschaft. We zijn toen goed geadviseerd en hebben een kokend water kraan van Hotto met kalkfilter aangeschaft. Het duurde toen ongeveer 2 maanden totdat de Hotto vervangen moest worden voor een nieuwe, omdat hij de stop eruit liet slaan en compleet afgeschreven was. Alles was gratis vervangen en iedereen weer blij! 3 maanden later was het weer zover... Stop eruit, Hotto kapot. Toen deze werd vervangen werd ons verteld dat het kalkfilter het probleem is en dat deze eruit gehaald moet worden. Dit met de belofte dat in de toekomst alle kalk gerelateerde problemen door Hotto kosteloos worden opgelost.

Het probleem leek inderdaad opgelost. Echter stond 11-5 ons laminaat in de keuken bol omdat de boiler in de nacht was gaan lekken. Na een servicemelding bij Hotto (die binnen 24 uur zou worden beantwoord) besloot ik na 4 dagen toch zelf maar even te bellen. Ze zouden een "passelijk" aanbod mailen en aan de hand daarvan een afspraak inplannen.

In de mail wordt ik geconfronteerd met €69 voorrij kosten, omdat we buiten de 2 jaar zitten. Verder doen ze direct een aanbod om met korting het nieuwe type te kopen. Deze zou minder last hebben van kalk problemen en we zouden dan ook nieuwe garantie krijgen. Mochten we alleen het oude type vervangen blijft de initiële garantie in werking en hebben we de volgende keer gewoon pech.

Na nog een belletje vervielen de voorrij kosten, maar daar stopte alle medewerking. Want simpel doorrekenen zou betekenen dat de volgende keer dat de Hotto weer kapot gaat door kalkproblemen dit buiten de garantie periode zou zijn. Echter hebben we ooit gekozen voor het kalk filter en is het nooit onze keuze geweest het apparaat te gebruiken zonder filter, hier zijn wij toe gedwongen omdat zij hier problemen mee hebben.

Nu worden wij min of meer gedwongen het nieuwe type te kopen, omdat dit apparaat niet gebruikt kan worden met het filter en deze binnen 3 jaar gewoon weer kapot gaat en dit dan binnen de garantie periode valt. Ook bij aangeven dat we het hier compleet niet mee eens zijn wordt er niet op ons gereageerd. Ze bellen alleen om een afspraak in te plannen, alsof ze nooit een mail o.i.d. gezien.

Al met al een waardeloze service die een smet is op de eerder goed verleende service van Superkeukens.

Reactie Jansen Totaal Wonen:

Beste M. Scholten,
Allereerst fijn om te horen dat je in eerste instantie goed geadviseerd en geholpen bent. Vervelend dat na een korte tijd het een en ander al gelijk vervangen moest worden. Dit is zeker niet naar behoren. We hebben je ordernummer en klacht succesvol ontvangen en zullen z.s.m. contact met je opnemen om te kijken hoe we je verder kunnen helpen.
Excuses voor het ongemak,
Je ontvangt z.s.m. reactie van ons,
Superkeukens Huissen

Score voor Jansen Totaal Wonen: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Gekocht product: