Informer

Rozemarijn van West / Roosgoesgreen

Qua gebruik en gemak zou ik informer aanraden. Zelfs als je bijna niks van boekhouden afweet wijst het programma zich vanzelf en zijn er duidelijke handleidingen. Heel handig vond ik dat de btw aangifte voor je wordt gedaan door het programma. Waar ik op afgeknapt ben is de helpdesk die wel snel reageert, maar niet onhandigheden of fouten van het systeem voor je oplost. In die zin niet klantvriendelijk en niet gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring lijkt het. Zo bleek een aanpassing in een btw aangifte op de ene plek in het programma wel doorgevoerd te worden en op een andere plek niet, waardoor ik twee verschillende aangiftes had staan. Dat moest ik zelf maar bij de belastingdienst corrigeren, maar er werd niet naar het probleem in de software gekeken. Wat ik ook een groot nadeel vind is dat ze geen service bieden als je wilt opzeggen om je gegevens nog in te kunnen zien. Je moet dus alles handmatig gaan downloaden. Ze hadden eerst wel de optie om een gratis account aan te houden, maar dat hebben ze er in mei 2020 uitgegooid. Niet klantvriendelijk en voor mij extra reden om toch op te zeggen.

Reactie Informer:

Beste,
Jammer te horen dat je niet 100% tevreden bent geweest over Informer. We blijven onverminderd ons best doen om elke klant tevreden te krijgen en te houden! Soms ligt de oplossing echter niet binnen ons bereik van mogelijkheden, anders hadden we het natuurlijk al lang gedaan. Met de gratis versie zijn we inderdaad gestopt: er werd helaas teveel oneigenlijk gebruik van gemaakt door veel te wisselen tussen deze en een betaalde uitgebreide versie. Jammer, want we waren het graag blijven ondersteunen voor de hele lichte gebruikers. Opzeggen blijft elke maand kunnen voor elke gebruiker: je krijgt dan 6 maanden de tijd om al je data uit het systeem te halen. Dat blijkt eigenlijk altijd voldoende tijd te zijn. We hopen dat we je toch nog op andere gedachten kunnen brengen: benader ons even wat we kunnen doen!

Score voor Informer: 3/5
Zou u Informer aanbevelen? Nee