Informer

Lennard Zwaard | www.lg2g.nl

Informer is reeds vanaf de start van mijn bedrijf mijn partner in boekhoudsoftware. Uiteindelijk is mijn vrouw ook overgestapt en heeft na 3x overstappen van boekhoudpakket eindelijk een systeem gevonden wat gebruiksvriendelijk is, de juiste koppelingen heeft voor automatisering van processen en een juiste club mensen die altijd voor ons klaar staan bij vragen.

Door het maken van slimme afspraken met mijn eigen klanten is mijn totale facturatie en betalingsproces geautomatiseerd. Facturen gaan wekelijks automatisch de deur uit, betalingen worden middels de koppeling met Bunq realtime verwerkt en de BTW wordt 1x per week gereserveerd zodat dit aan het einde van het kwartaal geen "pijnlijke situatie" oplevert als ik met ideal mijn BTW aangifte direct betaal.

Voorheen was ik bij mijn vrouw 2 dagen bezig om alles goed te zetten en te controleren voor een BTW aangifte, tegenwoorden een klusje van 5 min. Het is in het kwartaal zelf minder werk om zaken bij te houden, leuker om te doen en ook steeds meer inkoopfacturen worden automatisch verwerkt.

Natuurlijk is er ook ruimte voor verbetering. De ontwikkeling van online boekhouden gaat snel en op sommige punten zouden verzoeken sneller geimplementeerd mogen worden voor mijn gevoel. Er is een mooi forum waar klanten ideeƫn kunnen aandragen en mee kunnen denken. Hier wordt ook inzichtelijk gemaakt of een verzoek wel/niet in behandeling genomen zal worden. Geplande nieuwe features waar klanten op zitten te wachten vragen echter wel geduld van de gebruikers. Meer communicatie en een overzichtelijke roadmap zouden hierbij helpen, de concurrentie maakt ook steeds meer en grotere stappen.

Dit neemt echter niet weg dat het een fantastisch systeem is, betrouwbaar (nog nooit downtime meegemaakt) en veilig (zie keurmerken). Vanuit mijn optiek een prima pakket voor ZZP-ers en MKB-er die meer tijd aan klanten willen besteden en minder aan hun administratie.

Score voor Informer: 4.5/5
Zou u Informer aanbevelen? Ja