P.W van Asperen

Infinity - Oneindigheid

Hoe kan iemand omgaan met oneindig verdriet en de leegte die ontstaat door het overlijden van een dierbare.
Dat kan bijna niemand, het is dan ook zo onbegrijpelijk, zo verwarrend en het gaat alle emoties te boven.

Dit is mij en de kinderen overkomen door de verwoestende ziekte die mijn vrouw heeft moeten doorstaan.
Gelukkig hebben wij de kans en de moed gehad om bij leven van mijn vrouw alle laatste wensen en gedachten te verzamelen, en dat gaf heel veel rust.

Door een tragisch voorval in mijn vrouw's vriendenkring zijn wij in contact gekomen met Monique Kupras van Infinity Uitvaartzorg te Zoetermeer.
Onze eerste kennismaking met Monique liep via haar internetsite en daarop volgend mailverkeer, welk telkens op een vriendelijke en persoonlijke manier werd beantwoord.
Haar stijl is ongedwongen , soms met een kwinkslag maar altijd warm en vriendelijk, totaal niet met een zakelijke ondertoon.
Een daarop volgend persoonlijk bezoek bij ons thuis bracht wel duidelijk emoties bij ons los,
wij gingen praten over de laatste wensen en uitvaart van mijn vrouw, echter dit persoonlijke gesprek tussen mijn vrouw en Monique had ook iets moois.
Monique heeft alle tijd genomen om ons gemakkelijk te voelen, niets was gehaast. Het unieke was dat het wel leek of mijn vrouw en Monique vriendinnen waren voor dat moment.
Nadat wij weer alleen waren hebben we gehuild en troost bij elkaar gezocht, met de hoopvolle gedachte dat nu alles geregeld was en dat het een lange tijd zou duren voordat wij Monique weer zouden zien.
Helaas dat was niet het geval, kort erop is mijn vrouw in mijn armen overleden en moesten wij een beroep doen op Monique.

De daarop volgende uren en dagen hebben wij in een roes geleefd, er komt dan zoveel op ons af wat verwarrend is. Maar Monique was altijd daar met een helpende visie of aandacht.
Vanaf het moment van afscheid nemen van mijn vrouw thuis en de daarop volgende dagen in de 24-uurskamer van het rouwcentrum van Dongen te Zoetermeer, is op een ingetogen en respectvolle wijze verlopen. Aan alle kleine details is gedacht, bloemen, opmaak en verzorging.
Voor het sluiten van de kist heeft Monique nog een speciaal gedicht opgezegd met rituele handelingen.
De uitvaartmis en de plechtigheid in het crematorium zijn op een serene en respectvolle wijze gedaan, naderhand zei Monique doordat zij met mijn vrouw gesproken had, dit een extra dimensie aan de uitvaart had gegeven, als zij over mijn vrouw sprak dan had het een persoonlijk gevoel.
In alles heeft Monique ons geholpen ook op het laatste moment om van de door ons gekozen muziek en foto's een PowerPoint compilatie te maken die tijdens de plechtigheid vertoond werd.
Ook is de nazorg van ons rouwproces geheel in goede handen van Monique.

Mijn gegevens zijn bekend bij Monique voor als iemand de behoefte heeft om onze ervaringen nader te bespreken.
Voor ons was het een heel mooie en prachtige ervaring ( als je dat van een zo verdrietig moment mag noemen) en onze diepe dank gaan uit naar Monique en haar team van Infinity

Score voor Infinity Uitvaartzorg: 5/5
Zou u deze uitvaartondernemer bij anderen aanbevelen? Ja
Uitvaartzorg: