ICON

Rob

Leuke en interessante ervaringen -en contacten opgedaan met personeel van Icon en andere deelnemers aan het onderzoek.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Ik heb gedurende de onderzoeksperiode vanaf het begin tot einde heel positief ervaren. Alvorens mij op te geven voor het onderzoek heb ik me uitgebreid laten informeren over de pro's en contra's, waaronder eventuele risico's, om mee te doen aan dit onderzoek. De medische keuring verliep vlot en efficiënt en gaf mijzelf tevens inzicht
van mijn gezondheid. Na de keuring heb ik deelgenomen aan een test van een medicijn tegen bepaalde spierziekten. Hiervoor ben ik een periode van 8 dagen in de kliniek in Groningen geweest. Tijdens deze periode vul je de dagenverblijf grotendeels via een vastgelegd schema met checks en tussen tijden die jezelf invult met wandelen, lezen, spellen, contacten met anderen etc.. Leuk vond ik dat je met andere een aantal deelnemers goede contacten hebt kunnen opbouwen. Interessant is dat je een gevbarieerd aantal deelnemers zoals werkenden, niet werkenden, studenten, (pre) pensionado's, ontmoet.
De faciliteiten om je te vermaken zoals tv ruimtes, huiswerk/computer ruimte, ontspanningsruimtes met o.a. biljart, TV's, sjoelen etc. vond ik aantrekkelijk. Door Icon werd veel aandacht gegeven aan welzijn deelnemers. Ook dagelijks mogelijkheid om uurtje buiten te wandelen vond ik fijn. Maaltijden waren goed. En was strak georganiseerd en gepland en verliep volgens vaste tijden en schema's. De terugkomdagen na de kliniek periode duurden ongeveer anderhalf uur. Al met al heb ik een interessante periode gehad en geeft mij ook het gevoel dat je meewerkt aan een goed doel. Uiteraard vind ik de vergoeding voor dit werk zeer welkom.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Wellicht kan de "middentuin" van de kliniek in Groningen regelmatig geopend worden om even naar buiten te kunnen.

Reactie ICON:

Beste Rob, bedankt voor je mooie review! Wie weet tot een volgende keer bij ICON. Groet, Janine van ICON

Score voor ICON: 4.5/5
Zou je het anderen aanraden om deel te nemen aan een geneesmiddelenonderzoek bij ICON? Ja