ICON

Berend

Het hangt van de groep waarin je terecht komt af of je verblijf goed of slecht is.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Erg massaal gebeuren bij ICON, belachelijke corona maatregelen en vreemde voedingsrestricties. Meeste verpleegkundigen zijn prima.
Veel dokters zijn buitenlander die vaak maar matig Nederlands spreken en typische Nederlandse dingen niet begrijpen. Dat maakt het vaak dat je je niet helemaal op je gemak voelt.
Bij het andere onderzoekcentrum in Groningen is het verplicht Nederlands te spreken, bij ICON niet, daardoor is bijna de helft van de deelnemers vaak niet Nederlands sprekend waardoor het veelal minder gezellig is dan bij het andere centrum.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Geen corona maatregelen meer. Artsen die volledig de Nederlandse taal en cultuur beheren

Reactie ICON:

Beste Berend, wat vervelend dat je dit zo ervaren hebt bij ons. In de huidige situatie is het niet meer nodig om de corona maatregelen te hanteren, dit doen wij ook al een tijdje niet meer. Wij geven inderdaad ook Engels sprekende mensen de optie om bij ons mee te doen als deelnemer. Onze artsen en verpleegkundigen zijn allemaal zeer kundig en zijn daarom bij ons in dienst. Dit hangt niet af van de taal die zij spreken. Echter willen we natuurlijk dat iedereen zich op zijn gemak voelt bij ons. Wellicht zorgen eventuele gezamenlijke activiteiten hier voor meer binding. We nemen het mee! Met vriendelijke groet, Janine van ICON

Score voor ICON: 3/5
Zou je het anderen aanraden om deel te nemen aan een geneesmiddelenonderzoek bij ICON? Nee