ICON

Joost Pleune

Ik heb in totaal zo'n 10 onderzoeken meegedaan bij PRA en slechts 2 bevielen me wat slechter dan verwacht. Bij de ene ging het om een zoutloos dieet, en kregen we pas om 14:00 ons eerste eten iedere dag. Bij de tweede hadden we een prikdag van 48uur wat gewoon heel erg zwaar was. Maar de overige 8 onderzoeken zijn altijd heel erg fijn geweest; het eten is altijd prima, de groepen zijn altijd leuk, de "werkdruk" is erg licht en de vergoedingen vind ik heel netjes.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Soms kom je een beetje voor onverwachte dingen te staan bij de voorkeuring. Van tevoren krijg je namelijk een hele papierwinkel mee die je in moet vullen, maar de informatie schiet soms nog wat te kort. Zo kwam ik er tijdens sommige voorkeuringen pas achter dat er super veel canules worden geplaatst, of dat er iedere 10 minuten bloeddruk metingen gedaan worden, of dat er het hele onderzoek urine werd verzameld (waardoor alle wc's op slot moeten). Ik zou dit graag wat duidelijker terug zien in de papieren die je toegestuurd krijgt. Pfizer doet dit heel goed met een soort tabel die aangeeft wat je per dag staat te wachten: canule, bloed, urine, bloeddruk, temperatuur etc.
Nog een verdere tip: plaats urine-verzamel groepen zo min mogelijk op dezelfde gangen als niet-verzamel groepen. Best vaak moet ik om sleutels vragen terwijl ik niet eens hoef te sparen, beetje een onnodig ongemak naar mijn mening.
Wat PRA wel heel goed doet is hun website: je kunt makkelijk scrollen tussen onderzoeken en ziet in één oogopslag de vergoeding, ongeveer de datum en de duur van het onderzoek... gewoon perfect. Bij de site van QPS moet je wat meer zoeken naar de data en is het wat ongemakkelijker allemaal, en de website van Pfizeris helemaal een drama: die laten alleen de codes zien van de onderzoeken, daar kun je op klikken en krijg je vervolgens een pdf van 30-60 pagina's die je door kunt spitten voor de nodige info. Dat is gewoon bijna niet te doen.

Reactie ICON:

Beste Joost. Bedankt voor je review. Fijn dat je voornamelijke positieve ervaringen hebt gehad! Bedankt voor je tips, we zullen het meenemen! Groeten, Justine van PRA.

Score voor ICON: 4.5/5
Zou je het anderen aanraden om deel te nemen aan een geneesmiddelenonderzoek bij ICON? Ja