Advies makelaar
Kennis
Website
Presentatie

Cindy Oldenhuis

Ik ben enthousiast over het principe van een internetmakelaar, het is leuk om zelf een grote rol te hebben in de voorkoop van je huis en daarmee ook nog eens heel veel geld te besparen. Helaas ben ik minder tevreden over de Huysshop zelf, het grootste knelpunt zit vooral op de communicatie

De premiumbundel, omvat alles wat nodig is voor een succesvolle verkoop. Vooral de fotoshoot en video zijn zeer proffesioneel gemaakt (door extern bedrijf).
Ik heb enkele keren telefonisch contact gehad met de makelaar, dit contact was prettig en kwam professioneel over.

1. Het is meerdere keren onduidelijk geweest, wat ik precies zelf moest doen of invullen. Dit leverde onnodige vertraging op. Op de website staat dat je alleen zelf de tekst moet schrijven voor Funda en de bezichtigingen doen. Er wordt niets gezegd over ander papierwerk, over wanneer er wat precies nodig is. De mails die hierover gestuurd worden zijn ook niet altijd duidelijk. Een duidelijk stappenplan met uitleg over de formulieren zou prettig zijn.
2. Nadat we al snel een bod hadden, startte de onderhandeling. Dit werd door de Makelaar gedaan, na s'morgens telefonisch contact te hebben gehad was al vroeg op de dag de strategie duidelijk. Na de hele dag in spanning te hebben gezeten, belde ik aan het einde van de dag de makelaar met de vraag of er nieuws was. Helaas bleek dat de makelaar nog helemaal geen contact had opgenomen met de kopers. Ik vond de reactiesnelheid hierin erg traag, immers als er een bod ligt lijkt het me belangrijk om hier snel reactie op te geven. Daarnaast had de makelaar duidelijk kunnen zijn over wanneer hij contact op ging nemen.
3. De opname van de woning is enkele weken na aankoop van het pakket gebeurt, de woning was inmiddels al verkocht onder voorbehoud. Ook hierin dus een zeer trage reactiesnelheid.
4. Wij hebben een vriendin een professionele flyer laten maken, hierin zijn de gemaakte foto's verwerkt en de tekst van Funda. Deze flyer hebben we op de Openhuizendag aan alle bezoekers gegeven , daarnaast hebben we de flyers op verschillende plekken opgehangen. Een flyer zou nog een interessante aanvulling kunnen zijn op de verschillende diensten, het voorbeeld heb ik meegegeven aan de makelaar die is langs geweest voor opname.
5. De telefoniste komt niet klantvriendelijk over, ze geeft het gevoel dat alles per mail gecommuniceerd moet worden en dat telefonisch contact onwenselijk is. Zo belde ik bijvoorbeeld over het feit dat het huis nog steeds te koop stond op funda terwijl het koopcontract al weken terug was gemaild, de eerst reactie was direct dat ik hierover moest mailen. Toen ik daarop aangaf dat het koopcontract al lang gemaild was bleek dat "er een vinkje"" niet was aangezet en het daardoor nog niet gewijzigd was op Funda.

Score voor Huysshop.nl: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Fundabundel: Premiumbundel