Lennart Reijnierse

Vriendelijke mensen, financieel achteraf bijzonder slechte keuze.

Ik werd enthousiast van het initiatief van Homie vanwege het feit dat ik verstandiger om moest gaan met mijn wasmachine. Je betaalt immers per keer dat je dat ding aan zet. Daarnaast kon ik de uitgave voor een wasmachine best goed missen vlak na een verhuizing met alle kosten die daarbij komen kijken.

De wasmachine deed het prima. Het is weliswaar een goedkoop model maar ach, het wast en vanwege de financiële inventive maakte ik standaard gebruik van de eco-stand, top! Laadruimte is klein maar ik was maar alleen dus dat was ook geen probleem. Verbinding met WiFi lukte niet waardoor ik 1x in de zoveel tijd moest connecten via een hotspot. Ook geen probleem alleen had ik soms twijfels of ik al die wasprogramma’s wel had gebruikt. Anyway, al met al heel tevreden met de dienst.

Toen kwam het moment dat ik weer ging verhuizen. Dit besproken met Homie waarna ze mij een aanbod deden om de wasmachine definitief over te nemen. Top! Dan hoeven jullie dat ding niet op te halen en kan ik m verder blijven gebruiken. Dat was mijn eerste gedachte.

Vervolgens werd een overnamesom van €175,- voorgesteld. Ik vond dat aan de hoge kant daar het een eenvoudige Zanussi (ZWFN7145) betrof waarvoor ik al meer dan €320,- kosten had gemaakt in de afgelopen twee jaren. De wasmachine kost nieuw slechts €300 - €330,- volgens Tweakers. Met een beetje geluk haal je deze dus voor minder dan €300,- zelf in huis.

Ik bedankte verontwaardigd doch vriendelijk voor het aanbod en plande een ophaalafspraak in. Op de afgesproken dag was ik druk bezig met het inladen van verhuisbussen en de voordeur stond dus open. Tot mijn verbazing kreeg ik bericht dat ik niet thuis was op het afgesproken moment en dat ik nu voorrijkosten a €50,- moest betalen voor een volgende ophaalgelegenheid. Dit vond ik ronduit belachelijk en na wat gesteggel heb ik een tijd geen contact gehad met Homie.

Zometeen (4/5 maanden later) komen ze alsnog De wasmachine ophalen. Op mijn nieuwe adres wel te verstaan waar ik de wasmachine noodgedwongen naartoe heb mee moeten verhuizen. De kosten bleven oplopen en dat is minder leuk. Homie heeft namelijk de voorwaarden aangepast en bij geen gebruik wordt er €12,50 per maand als minimum in rekening gebracht. Terecht natuurlijk anders had ik de wasmachine tot het einde der tijden kosteloos kunnen laten staan. Desalniettemin was dit bij het aangaan van het contract niet zo en is dit naar mijn mening ook niet duidelijk gecommuniceerd, voor hetzelfde geld was het €50,- per maand geweest ipv €12,50. Over de duidelijkheid van communiceren zijn ze het bij Homie overigens absoluut niet met mij eens.

Concluderend: super goed initiatief vanuit milieuoogpunt en aardige medewerkers enerzijds maar anderzijds; geen kostenefficiënte oplossing (€395,85 uitgegeven bovenop mijn energierekening en ik heb geen wasmachine in eigendom), plus helaas wat hoofdpijn met het maken van een ophaalafspraak maar goed shit happens. Vandaag ging het ophalen en betalen bijzonder smooth!

Reactie Homie Pay-Per-Use:

Beste Lennart,
Dank voor jouw reactie. Klanttevredenheid staat bij Homie zeer hoog in het vaandel en uit jouw reactie blijkt dat je mixed feelings hebt overgehouden aan onze dienstverlening. dat vinden wij jammer. Je schrijft onder andere dat de wasmachine wat klein was als het gaat om de trommelinhoud. Inmiddels hebben wij sinds een paar jaar ons programma uitgebreid met meerdere modellen en bieden ook wasmachines aan met grote trommelinhoud van 7 t/m 9 kilo. Voor ieder wat wils dus. Tevens zijn wij ook gestart sinds 6 maanden met onze eigen lijn Homie wasmachines (met de hoogste Energie labels), de Zanussi waar jij over praat is een standaard wasmachine maar wordt inmiddels opgevolgd door onze eigen lijn wasmachines. M.b.t. de financiële kant van jouw verhaal. Het klopt dat wij inmiddels sinds 1,5 jaar met minimum maandbedragen werken. Dit minimum maandbedrag wordt duidelijk communiceert in onze webshop. Dat de kosten in jouw situatie zo hoog zijn opgelopen is vervelend en het is mij nog niet duidelijk waarom je de machine (na een gemiste afspraak) nodeloos 5 maanden in bezit hebt gehouden? we kom hier graag nog met jou over in contact. Inmiddels biedt Homie nu ook contracten aan voor 3 jaar voor een standaard wasmachine. De prijs is dan aanzienlijk lager te weten 8,99 euro per maand. Zo belonen we de klant die zich voor langere tijd aan Homie verbindt.
Resume zou je met ons contact willen opnemen aangaande jouw verhaal. Een tevreden klant is wat telt.
Team Homie

Score voor Homie B.V.: 3/5