Th.Parrée

Wij gingen naar Homan voor nieuwe koudschuim matrassen voor onder onze Tempur opdek matrassen.
We lieten ons echter ompraten om redelijk dure Auping binnenvering matrassen te kopen i.p.v. de aanzienlijk goedkopere koudschuim matrassen, want daarbij zouden geen opdek matrassen benodigd zijn. Aan de hand van een Auping grafiekje werd ons aanbevolen om voor "firm" te gaan. Gezien het feit dat je mocht proef slapen, zijn wij akkoord gegaan. Als ze niet bevielen konden we ze immers ruilen. Enige korting was er niet bij. Zelfs een paar passende hoeslakens konden er niet af! Met de nodige Corona vertraging werden de matrassen zo'n kleine drie maanden later geleverd. Wij hebben nog nooit zo slecht geslapen als die week! Overal pijn (schouders, heupen) en het ergste was dat ik 's morgens niet overeind kon komen vanwege pijn in de rug. Ook waren ze veel te zwaar voor mijn vrouw om dagelijks te kunnen opmaken, gezien de artrose problemen met haar handen.
Contact opgenomen met Homan dat we de matrassen wilden ruilen voor de in eerste instantie gewenste koudschuim matrassen.
Nou, dat was dus niet mogelijk!! Het enige wat volgens hun mogelijk was, was om de kernen om te ruilen voor zachtere.
Volgens de Auping website was omruilen of terugzenden wel mogelijk en moest daaromtrent contact opgenomen worden met de dealer.
Bij Homan werd ons medegedeeld dat dat alleen gold als we ze via de website van Auping besteld hadden. Zij konden ze niet terugnemen, want er was immers (wel een week) op geslapen. Toen gezocht naar de Alg. Voorwaarden op de Homan site, maar die zijn onvindbaar.
Tot overmaat van ramp zagen we dat dezelfde matrassen op de Auping site € 200 per stuk goedkoper waren!! Daar had Homan echter geen boodschap aan. Na het nodige vruchteloos debatteren werd ons tenslotte aangeboden om de matrassen te ruilen voor onnodig dure koudschuim matrassen zonder terugbetaling van het verschil van zo'n € 1400,00.
Dat aanbod hebben we dus niet aangenomen en gezegd dat ze de kernen maar moesten om ruilen. Die matrassen liggen nu op de logeerbedden en wij slapen op de matrassen van de logeerbedden met nieuwe Tempur opdek matrassen die wij overigens niet bij Homan gekocht hebben, maar elders waar we vrijwel ongevraagd € 300,00 korting kregen.
Kortom ons advies is om zeker op de website van de fabrikant te kijken, aangezien ze daar waarschijnlijk met korting en onder betere voorwaarden te verkrijgen zijn. Ook vind je daar het benodigde keuze advies, zoals b.v. het grafiekje.
Bij Homan komen we in ieder gval niet meer.

Reactie Homan Slapen:

Beste Familie P.
Heel vervelend dat u niet tevreden bent over uw aankoop.
Toch vinden wij dat we even de feiten op een rijtje moeten zetten.
U bent bij ons gekomen om uw tempur-combinatie te vervangen voor twee nieuwe matrassen.
Er is niet gesproken op dat moment over twee nieuwe koudschuimmatrassen onder uw “oude”
Temour toppers.
De voorwaarden van Auping, als fabrikant zijn exact gelijk aan die van de detaillist.
Zowel de prijs-incl. acties ten tijde van de aankoop, als omruiling van de kern voor een hardere of zachtere versie.
Tenslotte worden ze geleverd door Auping onder vermelding van de winkelier.
Wij zijn een paar keer in gesprek gegaan met u over een oplossing, maar u was helaas niet bereid hier op in te gaan.
Ook de aanbeveling om het matras-kern eerst om te ruilen voor een zachtere, zonder kosten(volgens voorwaarden)
Was u niet van plan.Helaas, want dat had u wellicht wel goed gelegen.
U schrijft dat u nieuwe Tempur-toppers heeft gekocht, terwijl u in het begin van het schrijven aangeeft dat u onder de bestaande nieuwe
Koudschuimmatrassen wilde aanschaffen. Erg verwarrend allemaal.
Ik hoop van harte dat u nu goed ligt en dat uw omgeruilde “logeermatrassen” van Auping een goede bestemming alsnog zullen vinden.

Score voor Homan Slapen: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee