Hlprs

Gemak plaatsen boeking
Informatie op website
Gebruik platform

Joy

Erg jammer. Dacht bij een bedrijf in “dienst” te komen. Echter betaal ik me voor de 11,50 die er per uur overblijft nadat Hlprs/Huiscleaning kosten achterhoudt niks over. Ik moet me hiervoor zelf nog verzekeren (want bij schade moet je even een eigen risico betalen van 250 euro, terwijl je onder hun naam werkt).
Daarnaast mag ik nog belasting en zorgpremie betalen van die 11,50 en mag ik dus blij zijn dat er uiteindelijk zo’n 4/5 euro per uur overblijft. Dat zonder pensioen op te bouwen, zonder ziek te kunnen zijn en eigenlijk ook niet vrij te kunnen zijn. Want je bent eigenlijk een zzp’er die zijn facturen heeft uitbesteed.

Reactie Hlprs:

Beste Joy,
Bedankt voor je feedback! Jammer om te moeten lezen dat je niet helemaal tevreden bent over het Hlprs-platform. We staan natuurlijk altijd open voor feedback, zodat we ons platform constant kunnen blijven verbeteren.
Je geeft aan dat je dacht bij ons in dienst te komen. Dat is jammer om te lezen. Op de website wordt echter ook duidelijk aangegeven dat je via de Regeling dienstverlening aan huis gaat werken. Via deze Regeling werk je als particuliere werknemer voor een particuliere werkgever. Mag ik je vragen waarom je dacht dat je bij ons in dienst kwam? Staat er iets op de website waaruit je dat opmaakte? Wellicht kunnen we dit nóg duidelijker maken. Dan horen we dat graag!
Je geeft meerdere keren aan dat je €11,50 te weinig vindt. Nu is het zo dat je zelf jouw uurloon kan bepalen wanneer je via ons werkt. Je bent dus vrij om dit uurloon te verhogen voor toekomstige klanten. Ook kan je jouw huidige klanten vragen of zij wellicht mogelijkheden zien om jouw uurloon te verhogen. Dat kunnen zij gemakkelijk aangeven. In je review schrijf je daarnaast dat jij jezelf nog moet verzekeren, omdat je bij schade een eigen risico zou betalen van €250,-. Dat is niet het geval. Als helper ben je nooit aansprakelijk bij schade.
Wat betreft de belasting die je nog afdraagt; dit is afhankelijk van je totale inkomsten. Jaarlijks kan je tot een bepaald bedrag belastingvrij verdienen. Over alle inkomsten boven dit bedrag, moet iedereen in Nederland loonbelasting afdragen. Dat zou niet anders zijn wanneer je wel in loondienst was bij ons, of ergens anders.
Al deze informatie is overigens ook verstrekt tijdens je telefonische intake.
Het Hlprs team

Score voor Hlprs: 0.5/5
Beveel je dit bedrijf aan? Nee
Afgenomen dienst: