Hups

Kelly

Ik heb enkele jaren via Huiscleaning een schoonmaakster gehad in Groningen. Over haar was ik tevreden, maar over de afwikkeling van het een en ander door Huiscleaning niet. De schoonmaakster stopte op enig moment dit jaar omdat ze een baan had gevonden die meer bij haar opleiding/achtergrond paste, waardoor ze ging stoppen met schoonmaken. Van Huiscleaning ontving ik bericht dat ze kosteloos op zoek zouden gaan naar een vervangster. Ik was daar erg blij mee.

De realiteit was echter anders: ik kreeg telkens berichten dat ze niemand konden vinden, de suggestie om het uurtarief te verhogen en uiteindelijk de mededeling dat ze nog steeds niemand hadden kunnen vinden en dat ze mijn oproep nog twee weken zouden laten staan en daarna zouden stoppen. Op mijn vraag waarom de oproep niet actief kon blijven, kreeg ik geen bevredigend antwoord.

Dat er niemand in hun bestand stond, geloof ik eerlijk gezegd ook niet (meer): toen ik mij destijds aanmeldde, was er binnen no-time iemand gevonden. Voor mijn schoonzus was dit ook zo. Zij heeft - toen haar werkster stopte - precies hetzelfde meegemaakt, zo hoorde ik laatst van haar. Kosteloos zou er iemand worden gevonden, maar er zou ook niemand beschikbaar zijn. Bij mijn eigen zoekopdracht vroeg ik me eerst nog af of er misschien inderdaad niemand beschikbaar was, omdat ik nogal specifieke eisen had met betrekking tot dag en tijdstip, maar mijn schoonzus had dat niet. Er was één dagdeel dat ze liever niet had, en verder kon het op elk moment van de week.

Kortom: zo lang de huishoudelijke hulp niet ziek is of opzegt, gaat alles wel goed, maar als ze een tweede keer op zoek moeten en ze daarvoor geen geld van je vragen, doen ze ook niets voor je. Ik raadde het bedrijf altijd aan, maar nu raad ik het af. Ik betaal liever de volle pond aan de schoonmaakster, dan dat een deel van het tarief naar huiscleaning gaat voor service die ze niet nakomen. Je denkt dat je allerlei veiligheidsnetten hebt en snel een vervangende schoonmaakster kunt krijgen, maar dit blijkt niet waar te zijn.

Reactie Hups:

Beste Kelly,
Bedankt voor uw review. Jammer om te moeten horen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening. Wij willen graag iedere zoekvraag invullen, maar helaas lukt dat niet altijd (de hulpen hebben geen interesse bijvoorbeeld, kunnen niet op de aangegeven dag of vinden het uurloon te laag, meerdere redenen kunnen er zijn). Dat vinden we natuurlijk ook jammer.
In uw zoekvraag vroeg u iemand voor de vrijdagochtend, we zouden altijd adviseren meerdere dagdelen aan te geven indien mogelijk, dan is het makkelijker iemand te vinden. Hulpen die op een andere dagdeel kunnen, reageren anders namelijk niet op uw zoekvraag.
U heeft natuurlijk wel levenslange garantie, dus dat betekent dat u altijd welkom bent en dan kunnen we het nog eens proberen. Dagelijks zijn we namelijk bezig met het uitbreiden van ons bestand aan hulpen en op dit moment zitten we goed in Groningen!
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en we verwelkomen u graag weer, mocht u weer gebruik willen maken van onze diensten.
Team Huiscleaning

Score voor Hups: 0.5/5
Beveel je dit bedrijf aan? Nee
Afgenomen dienst: