Gerwin

Cursus Reiki Practitioner

Wat is je ervaring?

Cursus waarbinnen de deelnemers wordt geleerd om o.b.v. Oosterse geneeswijzen gecombineerd met Westerse inzichten, met een holistische blik naar de mens en haar gezondheid te kijken. "Wat is de échte oorzaak achter het symptoom?". Niet alleen behandeling met Reiki komt aan bod, ook elementenleer, voeding, chakra-balancing, voet-/lichaamsmassage, hartfocus en (aanleren van) andere behandelwijzen komen aan bod. In de cursus ligt de nadruk op het stellen van de juiste diagnose en het uitwerken van een behandelplan o.b.v. casuïstiek. Je leert de kennis toepassen op échte mensen ;-) ... en dat is heel leerzaam. De cursus is zeker niet alléén gericht op diagnose en behandeling van anderen, juist ook focus op analyse van 'je eigen problematiek en aandachtspunten'. En hoewel de cursus daar wel informatie over geeft, is de cursus ook zeker niet per sé gericht op het starten van je eigen Reiki-praktijk. De cursus laat de deelnemer vrij in de keuze of en hoe hij/zij Reiki in de praktijk gaat brengen (alleen voor zichzelf of ook voor anderen, al dan niet professioneel). Mijn ervaring is dat de cursus persoonlijke groei bewerkstelligt en een beter inzicht heeft gegeven in mijn eigen functioneren (en hoe ik dat kan beïnvloeden middels aangereikte kennis en vaardigheden). Nogmaals: de keuze in hoeverre en hoe ik deze kennis en vaardigheden ook op anderen toepas, wordt niet opgelegd. Ieder kan en mag daar zijn/haar eigen stijl in zoeken en vinden. Als je Reiki 1 en 2 reeds hebt doorlopen, is deze cursus zeker een waardevolle toevoeging.

Score voor Healing Space: 5/5
Zou je Healing Space aanbevelen? Ja