Bjorn Claassens

Ik heb in mei 2018 deelgenomen aan de Stiltereis Griekenland.

Wat is je ervaring?

De Stiltereis naar Griekenland is voor mij een echte 'life changer'.

Stilte kan natuurlijk op meerdere plekken worden gevonden of worden gecreëerd, maar de kracht van deze stiltereis zit vooral in de manier waarop deze reis is opgezet. Aan werkelijk alles is gedacht en alles is tot in de puntjes geregeld. Ik realiseer me nu pas, na terugkomst, dat het persoonlijke proces vrij makkelijk verstoord kan raken door randzaken. Het is zó essentieel dat je pas werkelijk de stilte in je lijf kunt gaan ervaren wanneer alles om je heen (praktische zaken zoals de locatie, de kamer waarin je slaapt, het eten, het dagprogramma, de wandelingen, de healings, etc) tot in de puntjes is geregeld. Alleen dan pas kom je waar je wilt komen; op een prachtige plek namelijk je eigen 'zijn'.

De persoonlijke inzichten en bewustwording welke ik tijdens de reis hierdoor heb verkregen zijn dermate sterk dat ik zeker weet dat ik hier de rest van mijn leven voordeel van zal hebben. Ze creëren een dermate sterke intrinsieke motivatie waardoor je eigenlijk niet meer anders kunt of wilt. Toña speelt hierbij m.i. een cruciale rol door haar liefdevolle en prettige begeleiding tijdens de reis en de overdracht van haar, over de jaren heen verzamelde, wijsheid.

Ik zou echt ieder mens op deze aarde een vergelijkbare ervaring toewensen. Het is niet alleen een cadeau voor jezelf maar ook voor je naasten.

Score voor Healing Space: 5/5
Zou je Healing Space aanbevelen? Ja