Informatie op de site
Het product

F Brinkhorst

Bij HB heb ik besteld: de Granswing 300, set fotocellen, draadloos code slot, 3 extra handzenders en de GSM module.

De spullen werden snel geleverd en voelen/zien er heel degelijk uit. In mijn geval was de montage lastig maar met wat telefonische tips van HB kon ik het oplossen. Magisch moment als het hek voor het eerst gaat werken! Het inleren van het hek en ook van de afstand bediening is zo gepiept de afstand bediening werkt op 50 meter nog goed.
Het code slot is ook heel degelijk en geeft zeker waar voor je geld.

Dan de GSM module!
Deze gaf mij heel wat hoofdbrekers en na twee avonden vruchteloos proberen een mail geschreven naar HB.
Zij kwamen met een aantal mogelijke oplossingen voor het niet werken van de module.
OPLOSSING was : tel nrs. niet als 00316.........etc maar als +316........ etc. invoeren !!!!! scheelt veel frustratie....
De GSM module ideaal, scheelt veel extra aanschaf van afstandsbedieningen en in gebruik gratis. Zeker de jeugt heeft altijd een smartphone bij zich.

Al met al een goed product maar voor een volstrekte leek misschien wel lastig. De gebruiks-aanwijzingen zijn niet slecht maar soms te summier, als je niet in de materie thuis bent staat er onvoldoende duidelijk in hoe het moet.
Maar ook hier is Google je vriend.

De fotocellen moet ik nog monteren maar ik verwacht geen problemen. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.
Wat ik nog mis is de mogelijkheid om xx meter geschikte kabel op de site te bestellen, ik heb nu 12 meter 5 aderige rubberkabel (krachtstroomkabel?) bij Hornbach gehaald maar eigenlijk veel te zwaar en te duur, zonde.
Het is jammer dat ik geen foto kan bijvoegen want het geheel is heel mooi geworden.
Succes, M.v.g. Frans Br

Score voor HBopeners: 4/5