Het gaat om het volgende:

Wij hebben een traplift in onze woning; deze is al ruim 15 jaar oud.

1 juni 2018
Storing aan de lift. Contact opgenomen met Handicare, hierna is de storing door uw service monteur de naar tevredenheid opgelost. Kosten € 280

1 December 2018
Helaas kregen we na een aantal maanden wederom een storing. Monteur kwam weer; loste het op en raadde en wij betaalde hiervoor de rekening € 196 .

15 December 2018
Binnen 1.5 week hield de lift er weer mee op (zelfde storing als eerder). Wij namen telefonisch contact op met Handicare (vrouwelijke) medewerker en legde het probleem voor. Zij bevestigde dat dit uiteraard onder garantie viel en dat ze de monteur langs zou sturen.

28 December 2018
Monteur kwam langs; heeft eigenlijk niets kunnen vinden wat de storing heeft veroorzaakt. Heeft alleen wat componenten vaster gedraaid en hiermee was het opgelost. Wel raadde hij aan om een nieuwe stoel te installeren en hij zou hiervoor een offerte uitbrengen. Op onze opmerkingen dat deze reparatie onder garantie viel gaf hij aan dat hij daar niet over ging en dat dit door kantoor geregeld wordt.

10 Januari 2019
Zoals beloofd door de monteur ontvingen wij een offerte voor een nieuwe stoel – aangezien dit niet budgetair haalbaar is zien we hier (voorlopig) van af.

15 januari 2019
Tot onze verbazing kregen we een rekening voor de reparatie waarvan ons verteld was dat deze onder garantie viel.

16 januari 2019
Telefonisch contact opgenomen met Handicare (mannelijke) medewerker; bovenstaande situatie uitgelegd en verzocht om een creditnota. Dit gesprek was enorm onbeschoft. Mijnheer gaf aan dat de vrouwelijke medewerkster niet mocht bepalen dat het onder garantie viel en dat hij daar over gaat. Hij wilde de reparatiekosten wel crediteren indien we de stoel lieten vervangen. Na onze uitleg dat dit niet haalbaar was voor ons voerde hij de druk verder op door te zeggen dat hij ons nummer zou blokkeren zodat we nooit meer contact konden opnemen met zijn organisatie.

U kunt zich indenken dat wij deze behandeling verre van professioneel vinden en kunnen ons niet voorstellen dat dit een normale gang van zaken is. Ons is een belofte gemaakt door een werknemer van uw organisatie en onder deze voorwaarde is de monteur komen herstellen. Ook na dit schriftelijk (mail) te hebben aangegeven krijgen wij een telefoontje (van dezelfde onbeschofte mannelijke medewerker) dat de rekening gewoon betaald moet worden en dat wij maar een hele andere lift moeten kopen.

Heeft u nog verbeterpunten of tips voor ons?

Commicatie Extern - Zorg voor een correcte communicatie waarbij de fatsoensnormen niet overschreden worden
Commicatie Intern - Zorg dat afspraken gecommuniceerd worden met de collega's

Score voor Handicare: 0.5/5