Deskundigheid
Duidelijkheid offerte
Communicatie
Prijs/Kwaliteit

Kevin

Ik zat te overwegen om zelf de panelen te installeren. Het is momenteel een wereld vol met cowboys in de PV industrie en hoewel er niet zo gek veel mis kan gaan is het dan toch prettig als je er zelf de controle over hebt. Uiteindelijk toch gekozen om het uit te besteden en ik ben erg blij dat ik dat heb gedaan (die panelen zijn echt enorm) maar ook dat ik dit heb laten doen door Hagitech. De offerte was markt-conform terwijl ik een lichte premium had verwacht voor de keurmerken die Hagitech draagt. Er was keuze uit een viertal sets, waarbinnen weer meerdere keuzes mogelijk waren. Mogelijk is dit voor sommige mensen wat onoverzichtelijk, maar ik ben ervan overtuigd dat als je wat extra uitleg nodig hebt je hier gewoon voor kan bellen. Persoonlijk heb ik voor de efficiënt max gekozen met als extraatje een SMA omvormer ivm schaduw door een dakkapel. Dit is mogelijk de eerste partij die ik heb gevraagd die niet direct op de SolarEdge optimisers sprong. Persoonlijk vind ik meer apparatuur op het dak namelijk onnodig complex.

Eventuele twijfel die ik al had waren volledig weg n.a.v. de schouwing. Omdat de zolder nog in de verbouwing ging had ik aangeboden zelf de AC bekabeling voor te bereiden. Hierop kreeg ik ook keurig een kleine korting op de offerte. Er werd de tijd genomen om de kabelroutes te bepalen, net als de beste manier om zoveel mogelijk wattpiek op het dak te krijgen. Mijn eigen input werd actief meegenomen en dit vond ik ontzettend prettig.

De montagedatum stond eerst op September, maar ik vermoed vanwege een meevaller kon ik al veel eerder geholpen worden. Ik moest hierdoor wel halsoverkop die bekabeling nog leggen, maar dit ligt natuurlijk volledig buiten de verantwoordelijkheid van Hagitech.

De montage verliep snel en vlekkeloos. Ik heb een aantal klusmensen over de vloer gehad, maar van de heren van Hagitech heb ik daadwerkelijk genoten. Van de schoenen die uit gaan bij het binnenkomen in huis tot het mee mogen kijken bij de installatie. Een kapotte dakpan wordt gewoon vrijblijvend vervangen en de terugkoppeling en vragen die ik kreeg tijdens de installatie over hoe ik het wilde hebben vond ik een veraderming t.o.v. andere bedrijven die ik over de vloer gehad heb. De DC bekabeling is netjes vastgemaakt aan de rails dus hier verwacht ik 0 problemen. Toen de heren vertrokken waren was er 0 rommel en 12 perfect gelegde zonnepanelen (waarvan 4 op de foto).

Hoewel het allemaal wel voor zich sprak ben ik toch nog nagebeld vandaag om te controleren of ik nog vragen heb m.b.t. bijvoorbeeld de online monitoring. Hier kan menig bedrijf nog wel een puntje aan zuigen.

Dergelijke reviews schrijf ik eigenlijk nooit, tenzij ik écht heel blij ben. Dus indien je nog twijfelt zou ik zeker aanraden om met Hagitech in zee te gaan.

kwaliteit, prijs, service, netheid

Score voor Hagitech Zonnepanelen: 5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja