Cook

Niet positief, de heer was onvoorbereid en gaf daardoor antwoord op onze vragen die niet juist waren en zijn wij niet verder gekomen dan hetgeen we al wisten. Het advies was niet van juridische aard, daar waar wij juist behoeft aan hadden. Tijdens het overleg ging hij pas de aangeleverde stukken bekijken waardoor tijd verloren ging.

Tips voor ons?

Zorg dat de persoon is voorbereid en de aangeleverde stukken heeft ingezien, contact opnemen met een jurist is niet iets wat mensen zo maar doen. Neem deze mensen serieus.

Reactie HABITAT advocaten:

Het aanbieden van een VvE Kort Advies tegen een relatief klein prijsje, is echt bedoeld om maximaal een half uur serieus te klankborden met een gespecialiseerde advocaat en voldoet duidelijk aan een behoefte. Voor dit tarief mag niet verwacht worden dat de advocaat zich eerst grondig inleest in uw situatie en dossier, zoals uiteraard gebruikelijk is bij een opdrachtverlening op ons uurtarief of een maatwerk prijsafspraak. Voorafgaand aan een VvE Kort Advies afspraak met onze cliënt, proberen wij 'quick scan' aan de hand van de hulpvraag, het eventueel het opvragen van dossiermateriaal en voorbereidend contact met onze cliënt, een eerste indruk te krijgen van wat er speelt. Dat werkt. In uw geval is zelfs tijdens het gesprek een poging gedaan om u te helpen door er stukken bij te pakken. Voor benodigde verdergaande advisering leent het VvE Kort Advies zich niet. Kwaliteit gaat bij ons immers voor snelle antwoorden.

Barry Meruma, advocaat | directeur

Score voor HABITAT advocaten: 0.5/5