Patricia Nauta

Stap op tijd over!
Als je wilt overstappen naar een andere leverancier (wat ik je zou aanraden), doe dat dat ruim voor je vaste contract afloopt! Een maand te laat overstappen heeft mij veel geld gekost!

Eind februari liep mijn driejarige energiecontract bij Greenchoice af. Het nieuwe contractvoorstel was aan de dure kant, dus ik ben overgestapt op een dynamisch contract bij de ANWB. Dat kostte een maand, waarin ik dus nog energie van Greenchoice moest betrekken. Ik krijg net de afrekening over die maand: bijna 1500 euro! De werkelijke energiekosten bij de ANWB over maart en april bedroegen ongeveer 550 euro. Zo'n verschil is niet anders uit te leggen dan als afzetterij.

Het kostte me ook een enorme hoop gezeur voor ik überhaupt te horen kreeg welk bedrag er over die contractvrije maand in rekening was gebracht. Voor ik eindelijk antwoord kreeg op de vraag waarom de afrekening zo hoog was, moest ik eerst allerlei geblabla aanhoren over 'koude maanden', 'hoge vaste lasten' etc, waar ik maar niet doorheen kwam (en wat ook de hoge rekening niet verklaarde).

Score voor Greenchoice: 0.5/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee