Luuk

Greenchoice faalt nog meer dan schiphol. Tarieven zijn de hoogste van NL terwijl deze duurzaam (lokaal) zou worden opgewekt. Speelt een juridisch klantonvriendelijk steekspelletje omtrent kwartaaltarieven. En herken ook zeker wat anderen schrijven omtrent de jaarafrekening. Indien er geld terug komt wordt deze stelselmatig achtergehouden. Bijbetalen? Dan ligt ie binnen een dag op de mat. Ook met voorschotten wordt gespeeld... Aanloop naar liquiditeitsproblemen? Faillisement aanstaande of CEO met winstmaximalisatie ten kosten van het voetvolk?

Reactie Greenchoice:

Beste Luuk,
Dat zijn nogal wat beschuldigingen die je uit. We willen daar graag op reageren.
Wat betreft onze tarieven: die worden bepaald door de inkooprijzen op de energiemarkt. Daar zijn alle prijzen, dus helaas ook die van groene stroom, aan elkaar gekoppeld. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. En in de huidige situatie is die energiebron die als laatste aangaat doorgaans een gascentrale. Om van deze koppeling af te komen, is het dus belangrijk om in te zetten op snelle verdere vergroening van het elektriciteitsaanbod.
Wat betreft incasso's en terugbetalingen naar aanleiding van nota's: deze zijn in beide gevallen in de maand na de maand waarin je de nota ontvangt.
De voorschotbedragen baseren we op eerder verbruik in de woning waar het om gaat. Mocht dat niet langer passen bij het actuele verbruik, dan is er altijd de mogelijkheid om dit aan te passen. Hierover kun jij, en ook anderen, contact opnemen met onze klantenservice.
Vriendelijke groet,
Bob van Greenchoice

Score voor Greenchoice: 0.5/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee