GP Groot

Waardeloze service door tunnelvisie. Neem je de duurste container zodat alles in één keer kan worden afgevoerd. Worden de golfplaten eruit gehaald omdat ze op golfplaten lijken, dus bevatten ze asbest! Met koeien van letters staan alle KOMO kenmerken en alle Europese richtlijnen inzake asbestvrije materialen in de platen gestanst, maar blijven volhouden: het zijn golfplaten, dus is het asbest. Hoe dom kun je zijn. Asbest is in 1993 verboden en het bedrijfsleven heeft dus al 25 jaar vervangend materiaal zonder asbest geproduceerd, maar zodra er golfjes in zitten, is het volgens de afvalverwerker asbest of asbest verdacht, een term die je gebruikt als je je gelijk niet kan halen. Hoe lang houden we deze onzin nog vol? Nog 25 jaar?

Uw beoordeling:

Een container kost € 312,00 maar je mag alsnog zelf gaan rijden als je normale asbestloze golfplaten wil afvoeren.

Sterke punten: verdiep je eens in de afvalstoffenwet en niet in je eigen regeltjes.

Reactie GP Groot:

Vervelend om te horen dat onze dienstverlening niet naar wens is verlopen. Zodra materiaal mogelijk asbest bevat mogen onze chauffeurs dit niet meenemen. Dit vanwege strenge regels rondom het vervoeren en inzamelen van asbest.
Tijdens telefonisch contact hebben wij gevraagd om foto’s van de golfplaten en de nummers hierop zodat we konden bepalen of het wel of niet asbestmateriaal betrof, helaas hebben wij deze nooit ontvangen. Wanneer u de golfplaten nog in uw bezit heeft kunt u deze foto’s alsnog sturen naar containers@gpgroot.nl zodat wij ze kunnen beoordelen en de golfplaten op de juiste manier worden afgevoerd.
Zolang asbest bestaat zijn wij voorzichtig bij het afvoeren van materialen die dit mogelijk bevatten, helaas zijn er momenteel nog veel gebouwen in Nederland waar dit voorkomt.

Score voor GP Groot: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: