Mevrouw Swen

In 2010-2011 heb ik mijn rechter voorvoet geblesseerd bij een verbouwing. Het gevolg was dat ik nauwelijks meer kon lopen; dat veroorzaakte intense, brandende pijn. Dokters noch podotherapeuten wisten daar raad op. Wel bleken beide voeten wat ingezakt te zijn door het voortdurend lopen op sloffen. Maar de pijn was niet te verlichten. Zelfs aangemeten steunzolen hielpen niet maar veroorzaakten slechts nog meer pijn - nu in mijn rug. Heb ze teruggebracht.

Ik kon alleen nog maar heel kleine stukjes lopen op mijn oude tennisschoenen tot de pijn weer begon. En dat terwijl ik voorheen een fanatieke wandelaar en hardloopster was.

Toevallig was er in 2012 een demonstratie van metalen steunzolen (Fusselastic) in mijn woonplaats. Er niks van verwachtend ging ik er toch heen. In wanhoop probeer je alles uit. Ik kreeg een paar min of meer passende zolen in mijn schoenen om ze buiten uit te proberen. Ik liep daarmee naar de bibliotheek (een heel eind!), langs de schappen met boeken en weer terug zonder dat de pijn opkwam. Wist niet wat me overkwam! Ik liet mijn voeten opmeten en bestelde één paar zolen. Vanaf dat moment ben ik weer gaan lopen. Eerst kon ik ook weer wat andere schoenen gaan dragen, zonder de zolen. Het was wel altijd een hele zoektocht om de juiste schoenen te vinden die geen pijn in mijn voorvoet veroorzaakten.

Mei 2017 wilde ik voorzichtig proberen weer met hardlopen te beginnen. Dat bleek alleen maar te lukken als ik de Fusselastic zolen in mijn hardloopschoenen deed. Maar dan ging het ook weer, iets wat ik nooit meer verwacht had als 64-jarige met een probleemvoet.

Omdat ik op 3 adressen leef heb ik er 2 paar zolen bij besteld. In de levering gingen er wat dingetjes mis. Maar die werden prompt verholpen, alle lof daarvoor.

Score voor Fusselastic: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja