Destin

Henk Dekker

Van Passau naar de Zwarte Zee en terug naar Passau.

Hoe heeft u uw reis ervaren?

Niet goed ten eerste in de papieren die wij voor de cruise toegezonden hebben gekregen staat dat wij bij het diner een wijn naar keuze zouden krijgen, wit of rood, echter onze reisleider Wilber Boeren moest ons mededelen dat het een vergissing was maar dat wij als compensatie op 2 avonden was zouden kunnen drinken bij het diner, de eerste avond dronken wij aan tafel , 6 personen, allemaal een glas wijn maar op de tweede avond dat wij wat dronken bij het diner dronken een paar van ons een glas bier de wijn was wel gratis, maar het bier moesten wij wel betalen want in de papieren stond wijn en geen bier terwijl 200 cc wijn kostte € 5,10 en een glas bier kostte € 4,30 , ja er stond wijn. Dan stond er koffie- en theestation 24-uur per dag beschikbaar, het was er niet. Avondmuziekprogramma verzorgd door de Amadeus muziekgroep, deze groep bestond uit 1 man met een elektronisch orgel. Er zouden kookdemonstraties gegeven worden, niet 1 keer gezien. Friendship Cruises doet het mooier voorkomen dan dat het is. Ons middagexcursie naar de Hongaarse Puszta, wij zouden 2 uur van boord maar gingen om 4 uur, wij zouden heerlijke dranken en zoutige snacks krijgen het werden 1 glas wrange rode wijn en abrikozenlikeur en een plakje brood met gebakken uien , door dat wij zo laat waren had-den wij het idee dan de mannen op tijd thuis wouden zijn de show afgeraffeld werd. De middag excursie naar Boekarest, het diner zouden wij die dat het nuttigen aan boord maar in een typisch Roemeens restaurant het werden echtet een lunchpakket en een diner aan boord, tevens hebben wij een openluchtmuseum bezocht, wij kregen 40 minutren de tijd om het te bekijken , bus uit en in , ook nog een bezoek brengen aan het toilet dus meer dan tijd genoeg. Dan de ochtendexcursie naar de Donaudelta, 4 uur was meer dan lang genoeg en op terugweg zouden wij een busrit maken door het Macin National Park wij hebben het hele Nationale Park nooit gezien. De excursies zijn ingedeeld in 3 klassen, klasse 1 heel makkelijk, klasse 2 wat meer lopen en wat neer trappen, en klasse 3 nog meer lopen en trappen, op de 9e dag was er een middagexcursie stadtour Roussé, mijn echtgenote loopt niet zo ver meer en deze excursie had de klasse 3 gekregen dus wij zijn niet meegegaan, echter toen onze tafelgenoten terug kwamen en wij vroegen hun hoe het was en of het een klasse 3 was werd er geantwoord amper een klasse 1, dus wij hadden gemakkelijk mee gekund. Er is meer fout gegaan maar dan wordt dit epistel te lang maar het merendeel van onze Nederlandse groep was niet tevreden, wij hadden meer verwacht van deze cruise dan dat wij hebben gekregen.
De verzorging was goed maar voor € 3000,00 per persoon hadden wij meer verwacht.

Reactie Destin:

Geachte heer Dekker,
Inmiddels bent u weer terug van uw Donau cruise naar de Zwarte Zee met de Thurgau Silence. U mag van Friendship Cruises met een gerust hart veel verwachten. Daarom besteden we veel aandacht aan informatie in de reisgids en op onze website. Ervaringen leert ons dat transparante informatie vooraf over het schip en de verzorging misverstanden en teleurstellingen tijdens de reis voorkomen. We hebben onze website en uw boekingsdossier er nog eens nauwkeurig op doorgelezen en komen tot de conclusie dat u tijdens de Donau cruise die verzorging heeft ontvangen waar u ook voor geboekt en betaald heeft. Op onze website staat vermeld:
- Volpension verzorging aan boord (beginnend met het diner op dag 2 en eindigend met het ontbijt op dag 16)
- Culinair dineren in het panorama-restaurant waar alle maaltijden zijn inbegrepen (ontbijtbuffet, lunch, diner)
-Welkomstdiner
- Captains Gala Dinner
Bovenstaand correspondeert weer met onze boekingsbevestiging en nota. Tijdens deze cruise door 7 landen maken we bij de realisatie van excursies gebruik van lokale gidsen. Nederlandssprekende gidsen hebben onze voorkeur. Echter daar zijn er maar weinig van. Veelal zijn het Duitstalige gidsen. Bij die selectie gaan we niet over een nacht ijs. Uw opmerkingen m.b.t. de gidsen nemen wij graag ter harte en zullen met onze lokale partners worden besproken.
Wij dank u hartelijk dat u de moeite heeft willen nemen uw reiservaringen met ons te delen. Zodoende houden wij de vinger aan de pols en kunnen we daar waar nodig verbeteringen door voeren. Als familiebedrijf weten we maar al te goed dat tevreden passagiers onze beste ambassadeurs zijn. Daar doen we samen met onze gemotiveerde collega's elke dag ons uiterste best voor. Nu wij weten dat u een nog completere verzorging zeer op prijs stelt, attenderen wij u op onze Scenic cruises met butler service. Friendship biedt een royale keus aan varende hotels in 4 maar ook 5*****sterren luxe. Mogelijk dat een luxer schip en een all-inclusive service nog beter aansluiten bij uw persoonlijke voorkeur. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de reisgids 2020 met een zeer gevarieerd aanbod. Indien u nieuwsgierig bent geworden kunt u ook alvast een kijkje nemen op onze website. Veelal treft u daar de nieuwe reizen en vertrekdata net even iets eerder aan. Mocht u vragen hebben, schroom niet en laat het ons weten. We geven u graag een goed advies en begroeten u graag nog eens als gast aan boord.
Cees van Pelt

Score voor Destin: 2.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Cruise: