Arthur Swart

Uit mijn email van eerder vandaag:

Dat klinkt best goed: voor vijf uur besteld, de volgende dag in huis. Het is dan wel zaak die marketinguiting waar te maken.
Mijn bestelling wordt naar verwachting de 10e oktober geleverd. Dat is om een aantal redenen jammer:
1. Het is vandaag de 13e en er is nog niets bezorgd
2. De thee is op (ik geef toe dat ik beter had moeten opletten)
3. Ik merk dat ik ondertussen niet meer op levering reken, dat komt de retentie niet ten goede.

Update:
Het pakket is ondertussen wel geleverd, na een week. Fleur de Café weet de vertraging aan de door mij opgegeven verkeerde postcode. Hoewel dat mogelijk is, verbaast het me dat het pakket met een adressticker voorzien van mijn correcte adres (inclusief goede postcode) arriveerde. Vervolgens ging het om een sorteerfout bij de vervoerder. Ook dat is mogelijk, ik begrijp alleen niet hoe bijna een week extra levertijd ontstaat als een doosje in een verkeerd depot terecht komt. Als Packs voor Fleur de Café bezorging binnen 24 uur garandeert, moet dat voor intern transport bij een transporteur nog veel sneller kunnen. Een dag later (hooguit twee) was mogelijk geweest, zes dagen later is gewoon slordig.
Het oplossen van een probleem zegt meer over een bedrijf dan de reguliere bedrijfsvoering. Dit probleem is niet handig opgelost. Een 'verdwenen' pakket levert nooit meer winst op, dan zou je moeten besluiten er een marketing kans in te zien. Dus wordt het doosje zodra het is gevonden niet bij Packs in de container voor morgen gemikt, maar op de passagiersstoel van een medewerker die vandaag even achter het stuur luncht staat een nieuw doosje met mijn bestelling en het doosje bij Packs komt retour Deventer. Het is ongeveer 60 kilometer naar mijn voordeur, binnen een uur was voor een paar tientjes volstrekt memorabele klantenservice geleverd. Uiteraard vergezeld van een Fleur de Café theezeefje ter compensatie van het enorme leed en om dagelijks in beeld te zijn. Ik vind het een gemiste kans. De thee is overigens uitstekend.

Score voor Fleur de Cafe: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee