EWDR

Ane de Boer

Kaap Verdië

Beschrijf hier uw duikreis

Afgelopen oktober zijn mijn zoon en ik op duikreis geweest naar Kaap Verdië. Eén week op het eiland Santo Antão en één week op Sao Vincente. De reis was prima verzorgd. Bij aankomst op het vliegveld van Mindelo werden we opgewacht en naar de veerdienst gebracht om over te varen naar Santo Antão en naar ons hotel en de duikschool te brengen. De duikschool, Green Turtle Dive, was bij het hotel, dat was wel gemakkelijk. En zeker zo belangrijk, een goed uitgeruste en bekwame duikschool gerund door Ricardo. Wel vroeg opstaan, ontbijten, omkleden en naar de haven waar de boot al klaar lag om ons naar de verschillende duiksites te brengen. Mooie spots met veel vis, ook groot en soms een haai. Het zijn vulkaan eilanden, dus rots en weinig koraal, maar lekker ruig. Twee duiken in de morgen, voor de lunch weer terug en in de middag alle tijd om het eiland verder te verkennen. Ricardo kon ons prima tips geven waar te lunchen en dineren. Je kan er goed eten. Wij hebben regelmatig een auto met gids/chauffeur gehuurd, die ons de mooie plekken van het eiland liet zien. De ene kant van het eiland is kaal en weinig begroeid, maar aan de andere kant van de bergen, best wel hoge, is een weelderige begroeiing te vinden, omdat het aan de oceaankant veel meer regent.
Na de eerste week zijn we verhuisd naar hotel Casa Cafe in Mindelo. Dit ligt in het centrum van de stad, wel aan de kust, omgeven door restaurants, cafés, waar ze niet alleen lekker eten maar ook vaak live muziek hebben. Ze noemen Mindelo niet voor niets het culturele centrum van Kaap Verdië. Op het eiland zelf is verder weinig te beleven, we hebben één dag een auto gehuurd en rond het eiland gereden, dat kon makkelijk. Het is eigenlijk éen rondweg met een afslag de bergop.
Ook hier was de duikschool, Divetribe van Anica, weer uitstekend verzorgd, volgens hetzelfde patroon. Twee duiken in de ochtend, in de middag tijd voor andere dingen. Veel vis, iets meer haai, maar dat kan aan het seizoen of iets dergelijks liggen. We hebben het in ieder geval naar ons zin gehad. En alles was tot in de puntjes verzorgd door Sebastiaan van EWDR. Bedankt daarvoor.

Ane en Wessel de Boer

Score voor EWDR B.V.: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja