EWDR

Julia en Martin

Kalimantan (Nabucco, Derawan, Kutai)

Beschrijf hier uw duikreis

We hebben vier weken in Kalimantan doorgebracht, op twee verschillende eilanden en in het oerwoud. Vanaf de eilanden Nabucco en Derawan hebben we in totaal 25 duiken gedaan. Zo hebben we de prachtige riffen bij Maratua atol bewonderd, yellyfish lake in Kakaban Island bezocht, en een bezoekje gebracht aan het eiland Sangalaki waar een schildpadden conservation center gevestigd is. Naast de schattige juvenile schildpadjes hadden we in Sangalaki geluk met een manta rog. De duikplaats ‘Big fish country’ bracht ons in de nabijheid van grijze rifhaaien en een enorme barracuda tornado. Op het eiland Nabucco werden we ook aan land in de watten gelegd, er valt veel leven te zien op en rond dit bloemrijke paradijsje. Rondom het eiland Derawan konden we indrukwekkende muck dives doen. De duikgidsen wisten haarfijn de allerkleinste zeedieren te vinden. We zagen meer dan 30 verschillende zeenaaktslakken, een frogfish en allerlei soorten kleurrijke garnaaltjes. Na twee weken duiken ruilden we de eilanden in voor het oerwoud van Nationaal Park Kutai. We hadden het grote geluk wilde orang-oetans te zien, krokodillen, neushoornvogels, neusapen, en prachtige insecten waaronder een tarantula. Al deze bijzondere fauna konden we aanschouwen dankzij onze deskundige gids die ons ook meenam naar een rehabilitatie centrum voor zonneberen. We zijn enorm goed verzorgd tijdens onze reis in Kalimantan en hebben genoten van het heerlijke eten en de vriendelijke bevolking. Alle transfers en vluchten verliepen vlekkeloos dankzij de goede organisatie van EigenWijze Duikreizen. Door de behulpzame partners van EWDR konden we zorgeloos van onze reis genieten. We zijn onder de indruk van de goede organisatie van EWDR en zijn hen dankbaar dat we deze memorabele reis hebben meegemaakt.

Score voor EWDR B.V.: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja