Professionaliteit Kliniek
Ervaring met Esteworld Nederland/Belgie

Char

Ik heb vorig jaar helaas de keuze gemaakt voor een dubbele haartransplantatie bij Esteworld. Ik dacht dat ik mijn onderzoek goed had gedaan en dat is mij duur komen te staan. Ik hoop echt dat alle mensen, die overwegen voor een haartransplantatie naar Esteworld te gaan, twee keer zullen nadenken! Kijk alsjeblieft op de grootste haartransplantatie-forum ter wereld (hairrestorationnetwork.com) wat er staat over haarklinieken zoals Esteworld. Hier kan je de allerbeste artsen en klinieken vinden. Doe er je voordeel mee!

Dokter: Achteraf gezien heb ik werkelijk geen idee waarom ik heb gekozen voor deze dokter. Als je zijn naam intypt kan je helemaal geen informatie over hem vinden. Dan moet je dus hopen dat zijn team gekwalificeerd en ervaren genoeg is. Dat was dus niet zo.

Dichtheid: Op de website van Esteworld staat dat zij een hoge haardichtheid behalen. Tijdens de laatste controle is mij verteld dat er een dichtheid van 20 grafts per vierkante cm is geplaatst (Ook aan de voorkant). Als je je verdiept in haartransplantaties kan je wel voorstellen hoe dat eruit ziet en hoe laag die dichtheid eigenlijk is. Hier is overigens voor de behandeling niets over gecommuniceerd.

Techniek: Tijdens mijn behandeling is de FUE Saffier methode gebruikt. Echter is deze methode verouderd en zijn er nieuwere technieken waarbij de overlevingskans veel groter is (DHT bijvoorbeeld). Tijdens mijn eindcontrole is mij namelijk verteld dat 600 van de 5500 grafts verloren zijn gegaan. Volgens mij ligt het aantal meer richting de 800-1000 ( ja dat is veel). Tijdens deze eindcontrole werd het teleurstellende resultaat toegeschreven aan mijn single grafts en aan psoriasis op mijn hoofdhuid. Maar hé ik heb niets gehoord over het bijhouden van het aantal haren per haarzakje en mijn huisarts heeft een paar dagen later aangegeven dat ik bovengenoemde aandoening niet heb. Een grote grap dus. Verder had ik geen zin in second opinions etc.

Specialisme: Ga voor een kliniek die uitsluitend haartransplantaties verricht. De beste artsen zijn dagelijks bezig met 1 of 2 patiënten en hebben een hecht en zeer ervaren team. Het uitboren van de grafts, de plaatsing ervan en de techniek zijn zo cruciaal voor het resultaat. Haartransplantaties doe je niet zomaar eventjes erbij als cosmetische kliniek!.

Garantieregeling: Uiteindelijk heb ik voor een kliniek gekozen in NL, omdat dat vertrouwd voelde. Helaas kom je er later achter dat de geboden garantie je alleen in een nog slechtere positie zal brengen. Opnieuw behandeld worden door dezelfde kliniek? Dat zou niemand met een teleurstellend resultaat moeten doen! Een eventuele compensatie voor de verloren grafts (bijvoorbeeld naar rato van het aantal dat is geplaatst) zit er ook niet in, terwijl andere klinieken wel een compensatie bieden.

Volgers: Je zou een keer kunnen scrollen door hun volgers op Instagram. Als je naar beneden scrolt zie je een bizar aantal 'nepvolgers'. Nog een reden om uit de buurt van zulke klinieken te blijven.

Al met al zijn de andere mensen die hier werken wel servicegericht en doen ze hun werk. Ik zou niet gaan voor een goedkope haartransplantatie en zou iedereen adviseren om door te sparen. Een kwalitatief goede haartransplantatie kost nou eenmaal veel meer geld. Zo weet je 200% zeker dat je wordt behandeld door een goede arts in een kliniek met geweldige resultaten. Elke euro en elke graft kan je immers één keer gebruiken. Gelukkig ben ik nu behandeld door één van de beste artsen en klinieken ter wereld. Nu kan ik dat wel met volledige zekerheid zeggen.

Reactie Esteworld-haartransplantatie.nl:

Beste Charan,
Het spijt ons dat de verwachtingen te hoog lagen. Als je volledig kaal bent (ruim 250cm2) en je zet daar 5500 grafts op dan is dat een gemiddelde dichtheid van om en na bij de 21cm2. Meer kon echt niet verantwoord uitgenomen worden. Tuurlijk willen we allemaal een zo hoog mogelijke dichtheid, maar als je helemaal kaal bent dan moet je realistisch zijn en wordt het niet een dichte bos. Dit hebben we vooraf duidelijk aan gegeven, dat we dus niet die hoge beloofde dichtheid op onze website bij jou konden halen. Jij wilde er toch voor gaan. Als geen ander begrijpen we dat je ondanks de duidelijke voorlichting vooraf toch teleurgesteld kan zijn en toch hoopte op een hogere dichtheid, je huid isseus en dunne fijne haren helpen dan inderdaad ook niet mee om het dichter te laten ogen.
Om die reden hebben we jou een gratis vervolg behandeling aan geboden.
We lezen dat je nu ergens ander bent gegaan, prima, we begrijpen dat, heel veel succes.

Score voor Esteworld-haartransplantatie.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: haartransplantatie