WAMM van den Heuvel

Eerst goed maar nu niet meer.
Gebeld met klantenservice: moest 579 bij betalen op mijn jaarafrekening. Vond dit veel dus even de overzichten geraadpleegd. Stroom in okt. nov. 2017 was veel meer maar dat was door ons verklaarbaar. Wat schetst onze verbazing. In Jan . Febr. hadden we veel verbruikt 890 kWh en 493 m3 gas . Kan kloppen als je thuis bent in de winter maar we waren van de 8 weken 6 weken op vakantie. Aan stroom meer verbruikt dan de maanden dat we thuis waren in mei en juni.
We hadden de verwarming op 15 staan en 6 spaarlampen aan. Ook in maart april dubbel zoveel verbruikt aan stroom als normaal het hele jaar door??? vreemd. Gebeld met de klantenservice. De eerste dame snapte het niet hoe het kon ging het aan een collega vragen enz... Toen werd de verbinding verbroken. Dat kan. Weer gebeld. Kreeg een andere mevrouw aan de telefoon. De eerste mevrouw had niks vastgelegd. Al vreemd toch. Hele verhaal nog eens verteld. Zegt ze: Ja mevrouw wij kunnen niet zien wat er in die 6 weken dat u op vakantie was gebeurt is in uw huis dus..........Wat een stom antwoord. Zegt ze nog als u voortaan via de app bijhoudt wat de standen zijn en u ziet een vreemd gebruik dan meteen bellen. Dat wil ik best doen maar dan kan het antwoord nooit anders zijn dan nu : wij kunnen niet zien wat er in uw huis gebeurt is. Of het nu een maand geleden of een jaar geleden is. Ik ben niet blij met deze "klantenservice" . Maar er zijn genoeg andere energieleveranciers .

Goed vastleggen tijdens gesprek waar iemand over en wie er belt. Ik werkte zelf bij een klantenservice en deed dit al tijdens het gesprek. Wordt het gesprek verbroken per ongeluk laat die medewerker dan terugbellen. Zij heeft mijn nummer gecontroleerd.
En scheep de klant niet af met een stom antwoord zoals beschreven. Zoek voor beide een oplossing. Dit sloeg nergens op.
Zo heb je het gevoel dat de slimme meter heilig is. Wat daar op staat klopt en jullie hebben het laatste woord.
En het advies altijd bellen werkt niet. Dan kun je ook niet zien wat er gebeurt is de afgelopen maand. Je voelt je niet serieus genomen.
Gelukkig zijn er andere leveranciers genoeg want zo lang het goed gaat prima maar bij klachten afschepen. Nee dank je.

Score voor ENGIE Energie Nederland: 1/5
Beveel je dit bedrijf aan Nee
Product of looptijd contract: