C.F. Eikelenstam

Was uiterst tevreden over Engie (fantastische App) totdat mijn 3-jarig contract per per 15/1/22 afliep. Daar waar andere gerenommeerde leveranciers de vaste klanten middels “schappelijke variabele tarieven” enigszins ontzien komt Engie met torenhoge variabele tarieven op de proppen. Derhalve was ik wel genoodzaakt om over te stappen. Wel wrang dat ik tijdens dit proces van Engie een mail kreeg dat de tarieven bij wijze van uitzondering per 1 febr. aanzienlijk worden verlaagd. Mosterd na de maaltijd voor mij en vermoedelijk vele anderen die om dezelfde reden zijn overgestapt. Toch geef ik Engie het voordeel van de twijfel en kan ik ze wel aanbevelen aangezien ik vermoed dat dit een opzichzelfstaande 1-malige miskleun is geweest.

Betere communicatie met de vaste klanten als een vast contract afloopt.

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Beste meneer Eikelenstam,
Dank je wel voor het delen van jouw review. Wat jammer om te lezen dat je bent overgestapt vlak voordat wij het nieuws deelden dat je tarieven zouden dalen! Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor jou mosterd na de maaltijd is.
Ik heb geprobeerd om je nog even te bellen zodat we het toch op een goede manier konden afsluiten. Helaas was het telefoonnummer wat bij ons bekend is, niet in gebruik.
Natuurlijk vinden wij het ontzettend vervelend dat wij in januari eerst hogere tarieven aan moesten bieden. Dit heeft alles te maken met het moment van inkopen van energie. De tarieven lagen toen bij de inkoop ook ontzettend hoog. Daardoor waren we erg blij dat we dit later toch konden verlagen.
Fijn dat je ons wel aanbeveelt ondanks bovenstaande! Wij hopen dat we je in de toekomst nog eens terug mogen verwelkomen met een mooi scherp aanbod. Weet wel dat je onze app kan blijven gebruiken als niet klant. :)
Een fijne dag gewenst!
Lisa van ENGIE

Score voor ENGIE Energie Nederland: 2.5/5
Beveel je dit bedrijf aan Ja
Product of looptijd contract: Modelcontract 2022