Nijhuis

Het verlengen van een contract is heel erg onlogisch. Je kan niet gelijk terug naar je eerdere verbruik. Dat houdt in dat je bij een contractverlenging zelf alles eerst ergens moet bijhouden om het geschat gebruik goed te zetten.
Daarbij blijkt dat met onze isolatie mogelijkheden we net zoveel gaan betalen als mijn vorige contract. Dit omdat de tarieven zijn verhoogd.

Het zou mooi zijn dat personen die langer klant zijn een bepaalde stimulans krijgen om te blijven.

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Goedemorgen,
Je geeft aan dat het verbruik op een verlengingsvoorstel niet logisch voor je is. Op het verlengingsvoorstel zie je het te verwachten energieverbruik, berekend op basis van je gemiddelde historische energieverbruik. Op je jaarafrekening vind je het energieverbruik terug wat je over deze periode hebt gehad.
Op een verlengingsvoorstel vind je de actuele leveringstarieven die je worden aangeboden. Deze zullen afwijken van de leveringstarieven die je voorheen hebt gehad. Dit is omdat de leveringstarieven maandelijks wijzigen. De energiemarkt is dan ook continu in beweging.
Natuurlijk is het altijd zo dat wanneer je minder energie verbruikt je dit ook merkt in je portemonnee.
Wanneer je weet dat er veranderingen gaan zijn in je energieverbruik raden wij dan ook altijd aan om regelmatig een termijnbedragcheck uit te voeren in je MijnENGIE omgeving. Zo zie je altijd wat het advies is rondom je termijnbedrag in vergelijking met het energieverbruik dat je daadwerkelijk hebt. Ook zie je hier wat je kan verwachten op de komende jaarafrekening.
Je geeft ook aan dat bestaande klanten een bepaalde stimulans zouden moeten krijgen om klant te blijven. Natuurlijk willen wij de loyaliteit van onze bestaande klanten bedanken en onze waardering hiervoor geven. Echter proberen wij ook minimale verschillen te maken tussen bestaande en nieuwe klanten. Wij vinden dat alle klanten gebruik moeten kunnen maken van de meest scherpe leveringstarieven. We zouden graag met je meekijken, wat wij je in jouw situatie nog van extra service kunnen bieden. Zou je hiervoor je klantgegevens kunnen mailen naar socialmedia.nl@engie.com? Wij horen graag van je!
Hartelijke groet,
Niesje

Score voor ENGIE Energie Nederland: 3.5/5
Beveel je dit bedrijf aan Ja
Product of looptijd contract: Energie opgewekt