Johan Klaassen

Een cliënt van mij heeft een betalingsregeling vanwege een wat te hoog verbruik in het afgelopen jaar. Dhr. had een betalingsregeling in 10 termijnen waarvan hij er 8 stipt op tijd had voldaan. Bij de 9de betaling ging er iets niet goed bij bank, waardoor deze niet was overgemaakt.
Het verbaasd mij dan heel erg wat voor een dreigbrief dan komt vanuit het incasso met gerechtelijke stappen en deurwaarder en het gelijk opeisen van de laatste 2 termijnen.

In mijn ogen kan dit veel klantvriendelijker en eerst eens vragen waarom aan de 9de termijn niet voldaan is. Zo gaat het bij veel andere energiemaatschappijen in ieder geval, zo is mijn ervaring.

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Hoi Johan,
Wat jammer om te zien dat je niet helemaal tevreden lijkt te zijn met de berichtgeving vanuit ENGIE. Fijn dat je dit aangeeft natuurlijk. Het bericht welke jouw cliënt heeft ontvangen is dan ook een geautomatiseerd bericht en niet een persoonlijke aanval of dreigbrief.
Mijn excuses dat jullie dit zo hebben ervaren. Dat is uiteraard ook niet de bedoeling geweest. Hopelijk heb je inmiddels contact met ons gehad voor een oplossing over de vervallen regeling. Indien dit er nog niet is geweest dan kijken we graag naar de mogelijkheden. Je kan hiervoor bellen met de afdeling Incasso via 088 - 769 32 32.1
Charnella

Score voor ENGIE Energie Nederland: 0.5/5
Beveel je dit bedrijf aan Nee
Product of looptijd contract: Elektra en gas