Nadat ik mijn contract verlengd had, werd ik door twee verschillende mensen, namens Engie, gebeld met de mededeling dat ik een fantastische aanbieding zou krijgen wanneer ik mijn contract zou verlengen. Jullie hebben dus mijn naam en telefoonnummer aan een (agressief) wervingsbureau door gegeven. Niet goed!

Schakel geen gehaaide telefonische verkopers in. Zeker niet nadat er al een contract is afgesloten.
Vraag: welke bijzondere aanbiedingen hadden deze mensen dan in petto? Dat wil ik dan wel eens weten...

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Goedemiddag,
Het is uiteraard niet fijn als u gebeld wordt voor een verlenging net nadat u de verlenging verwerkt heeft via MIJNENGIE. ENGIE werkt met meerdere tussenbedrijven samen waardoor u door een externe partij gebeld kan worden voor een contract.
Uw gegevens bij ENGIE zijn uiteraard ook alleen voor ENGIE bestemd. Mocht u door andere partijen benaderd worden dan is hier wellicht een keer eerder contact mee geweest of zijn de gegevens bij een andere leverancier bekend. Indien u hier niet meer door benaderd wilt worden raad ik u aan u aan te melden via het bel-me-niet register.
Ik kan uiteraard zo niet inzien welke aanbieding zij voor u klaar hadden liggen. Uw contract verlenging die via MIJNENGIE is geregeld heeft wel zeer voordelige tarieven die niet lager aangeboden kunnen worden via ENGIE. Wellicht was de verlenging daarom nog niet bekend of belden zij voor een andere leverancier dan ENGIE.
Indien u hier nog vragen over heeft dan mag u deze altijd per e-mail stellen aan ons. Als u weet hoe het tussenbedrijf heeft kan u dit ook vermelden in uw e-mail. Ons e-mail adres is socialmedia.nl@engie.com.
Charnella - ENGIE Webcare

Score voor ENGIE Energie Nederland: 1/5
Beveel je dit bedrijf aan Nee
Product of looptijd contract: gas en elektra