Weinig. Over het algemeen waren de monteurs vriendelijk. Met name monteur 3 en 5.

Kunt u dit toelichten? Waarom zou u een cv-ketel van Energiewacht wel/niet aanbevelen?

Op advies van de storingsmonteur een nieuwe CV laten installeren na een defect aan onze 13 jaar oude CV. Deze zou met spoed geplaatst worden, omdat wij geen warm water hadden en geen verwarming. En dat terwijl het begin november rond het vriespunt was. De storingsmonteur was vrijdag langsgeweest, waarop werd aangegeven dat we op maandag gebeld zouden worden voor een plaatsingsdatum. Aangezien er niemand belde van de energiewacht, zelf meerder malen gebeld om een afspraak gedaan te krijgen. Dit lukte niet, omdat het erg druk zou zijn qua plaatsingen! Vervolgens een no-reply mail ontvangen om 19.10 u, met daarop de melding dat ze de volgende dag langs zouden komen. Tja, aangezien je ook moet werken, is het lastig om wat te regelen. Uiteindelijk wel gelukt, maar niet prettig. Er werd aangegeven dat als we niet akkoord gingen met deze plaatsingsdatum, dan het pas 2 a 3 weken later zou worden. Dit is deel 1 van de vervelende ervaring.

Vervolgens is deze geinstalleerd, maar na ruim een week zakte de waterdruk en kregen we code E9. Ofwel er zat geen water genoeg in de CV. Vervolgens dus weer geen warm wster en geen verwarming. Storingsmonteur 1 kwam weer langs. Heeft hem gevuld en verder niets. Toch vreemd dat bij een nieuwe CV de druk weg valt... 2 dagen daarna weer een stori gsmonteur over de vloer, druk was gedaald van 1.9 mbar naar 1,5 mbar. Storingsmonteur 2 heeft niets gedaan, kon niets ontdekken. De volgende dag weer gebeld, want de druk daalde verder. Hierop kwam storingsmonteur 3 langs... aangegeven dat dit zo niet langer kan. We kunnen wel aan symptoombestrijding doen, maar de oorzaak moet worden opgelost! Uiteindelijk vond deze een lek bij de koppelingaansluitingen, welke hij niet kon verhelpen. De installateur van de CV moest dit doen. Laat dit nu ook toevallig de energiewacht zijn... we zouden maandag terug gebeld worden... echter dit gebeurde niet. Ik heb hier boze telefoontjes aan moeten spenderen, omdat ik met een lek zit, waterverlies heb en binnen no time weer zonder verwarming en warm water zit. De ernst kwam niet bij jullie klantenservice binnen en moest vervolgens zelf maar met sikma Sneek bellen. Deze kwamen de volgende dag gelukkig en zouden het probleem hebben verholpen. Cv weer op 2.0 mbar en klaar zou je zeggen. Helaas zat de volgende dag de CV weer op 1,6 mbar. Dit zou niet mogen gebeuren, dus weer gebeld. Of er ook de volgende dag iemand langs kon komen was de vraag? Uhh, nee! Morgen had ik nachtdienst en na 5x te hebben aangepast aan jullie schema tijdsbestekken in 1 week tijd was het nu wel welletjes. Dus de zelfde dag kwam er iemand. Deze heeft alles nagelopen, ph gecheckt, alles aangedraaid, maar kon niets ontdekken. Maar zoals het nu lijkt,blijft hij wel op druk. Dus ws wel iets goeds gedaan.

Kortom, ik ben niet blij met de Energiewacht. Al met al zijn er in nog geen 3 weken tijd 7 bezoeken nodig geweest om een goed werkende CV ketel te krijgen. Veel frustraties verder en weinig begrip van jullie kant. Het is dat we een onderhoudscontract bij jullie hadden, maar ik zit er over na te denken om ergens anders heen te gaan.

Wat viel u in positieve zin op?

Zie hierboven.

Kom afspraken na, zorg voor communicatie en stuur geen no reply mailtjes om 19.10 u waarop je niet kunt antwoorden of bellen.

Score voor Energiewacht CV-ketels: 0.5/5