Hennie Eerhart

Goed nagedacht over de criteria waaraan onze nieuwe e-bikes moesten voldoen namelijk een sterke middenmotor met een kracht van 80 Nm, schijfrem voor, Nexus 8-versnellingsnaaf, verende voorvork en verende zadelpen en een accu met een capaciteit van 630 Watt ofwel 17,5 A/h. Daarnaast moest de e-bike ook nog eens gunstig geprijsd zijn.
Heel wat merken vielen daarbij af omdat ze of de specificaties niet hadden of veel en veel te duur waren.
Op de shortlist stonden twee leveranciers Amslod en E-bikez. We zijn als eerste naar E-bikez gereden voor een proefrit met het model Lazisse. We werden vriendelijk ontvangen en de heren Hans en Dennis hebben verstand van zaken. Geen gladde verkooppraatjes en op een paar moeilijke technische vragen mijnerzijds kreeg ik een goed helder en kloppend antwoord. Dat gaf al meteen veel vertrouwen.
De proof is in eating the pudding zeggen de Engelsen en dus kregen we twee fietsen mee voor een uitgebreide proefrit waarbij we gelijk even de lekkere steile helling van de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal meepikten. Moeiteloos fietsten we er naast elkaar fietsend tegenop. Dat was wel een andere eis want mijn vrouw en ik schelen zo’n 40 kg in gewicht.
Na de proefrit verteld dat we ook nog naar Amslod zouden gaan voor een proefrit met hun vergelijkbare fiets. Daar werden we ontvangen door een werkstudent die zijn verkoopverhaaltje keurig uit het hoofd had geleerd. Echter het was mij allemaal te gladjes. Een zogenaamde inruilpremie die je natuurlijk makkelijk kunt geven als je de prijs van de fiets eerst verhoogt en een nietszeggend verhaal over 43 volt technologie wat niet meer en niet minder is dan het voltage waarmee de electronica (UART), ook die bij E-bikez, wordt aangestuurd. De motor is gewoon 36 volt zoals bij alle andere.
Uiteindelijk was de Amslod fiets ook nog eens duurder dan de Lazisse van E-bikez.
De volgende dag hebben we de order voor twee fietsen bij E-bikez geplaatst. Enkele dagen later werden ze keurig volgens afspraak afgeleverd, afgemonteerd en afgesteld.
We hebben er nu in vier dagen na twee acculadingen ruim 160 kilometer mee afgelegd meestentijds in de 6e of 7e versnelling en met de ondersteuning in stand 6 van de 9. De tochten voerden over grindpaden, bospaden, kasseien en door heuvelachtig grensgebied in de omgeving van Roermond waarbij we ook de hond van zo’n 10 kg als bagage in de hondenmand mee vervoerden.
Al met al, de fietsen voldoen volledig aan onze verwachtingen en we hebben geen seconde spijt van onze aankoop.

Beschrijf hier uw ervaring

Onze ervaring met E-bikez is prma

Score voor E-bikez.nl: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: