Wold

Na een jaar Spark One tijd voor een korte review voor toekomstige kopers. Mijn ervaring met het bedrijf is positief (proefrit, koop, servicebeurt). Verder alleen contact gehad over de accu. Zie later. Ben na een jaar nog zeer tevreden met de Spark One. Stevige fiets. Wat tegenviel was de capaciteit van de accu (468 Wh), in theorie 70-150 km mee te rijden. Bij 45 km is de ondersteuning nog 30% en te weinig voor de heuvels hier. De medewerker van E-bikez heeft uitgelegd dat dat komt doordat ik te maken heb met heuvelachtig parcours (omgeving Oosterbeek, zeg maar een derde vlak (ondersteuning 2), een derde heuvelop (ondersteuning 5, maximaal), een derde heuvelaf, ondersteuning 0). Met name ook het afremmen kost volgens hem de nodige energie, en natuurlijk bergop. De uitleg begrijp ik, maar ik had vooraf iets anders in mijn hoofd, maar had beter moeten informeren misschien. Heb verder ook geen vergelijkingsmateriaal. De sterkte van de accu is na een jaar iets achteruit gegaan. Bij het begin leverde de fiets tot 40 km nog de maximale ondersteuning, nu is dat rond de 32/33 km, maar dan is er nog wel goed te fietsen tot ongeveer 45 km.. Heb goed gelet op kou etc. t.a.v. de accu, dus daar kan het niet aan liggen. Gezien de totale levensduur van de accu is dit echter waarschijnlijk normaal. Al met al een heerlijke fiets als de accu opgeladen is. En als we ooit eens verhuizen naar een minder heuvelachtig gebied neemt de range ongetwijfeld toe.

Beschrijf hier uw ervaring

Score voor E-bikez.nl: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: