Rob Bruijne

Na lang zoeken in "fietsen land" bij E-bikez in Utrecht terecht gekomen. Na een duidelijke uitleg in de showroom in Utrecht, een uitgebreide proefrit gemaakt. We kregen een Spark Evo en een Next mee. Het rondje Oud Zuilen was zo gebeurd. Wat fietsten beide exemplaren soepel. Mijn vrouw, die jaren op een elektrische Giant fietst, was zeker onder de indruk van de soepelheid waarmee alles ging. Bij terugkomst de beide fietsen geƫvalueerd. Mijn voorkeur ging uit naar de Next. Een mooie, robuuste fiets om te zien. Voorzien van allerlei zaken die het fietsen een feestje maken. Sensoren, traploze versnelling, hydraulische schijfremmen en bovenal een zeer krachtige middenmoter. Het display ziet er mooi uit en voorziet in de benodigde informatie tijdens het fietsen. De fiets werd 15 november afgeleverd. Na een aantal dagen gefietst te hebben was ik toch niet helemaal tevreden. Contact opgenomen met E-bikez en mijn bevindingen besproken. Zonder enige tegenwerping of voorbehoud (wat helaas maar al te vaak gebeurd als je eenmaal iets gekocht hebt) werd de fiets opgehaald. Een week later werd de fiets weer afgeleverd. Samen met de monteur een stuk gefietst. Mijn bedenkingen werden rustig aangehoord en besproken. Uiteindelijk werd zonder problemen de fiets omgeruild. Tevens werd ook de bedenktijd tot 15 december verlengd. Ik kon dus uitgebreid de fiets testen met de garantie dat, mocht de fiets toch niet bevallen, ik gewoon kon besluiten de fiets te retourneren en mijn geld terug te krijgen. Na uitgebreid testen besloten de fiets te houden. Deze fiets behoort echt tot de topklasse in vergelijking met de merken die ik allemaal uitgeprobeerd heb. Heel soepel te fietsen met, indien nodig, de zeer krachtige ondersteuning van de midden motor. Een van de pluspunten is dat de fiets indien nodig ook heel goed te fietsen is zonder ondersteuning. Ook de mate van ondersteuning is goed te regelen en als fietser kan je op het display goed je eigen op te brengen kracht doseren. Kortom een heerlijke fiets die ik iedereen kan aanraden. Meer geld uitgeven voor een elektrische fiets is absoluut niet nodig. Ik kan niet wachten tot de zomer. We kunnen dan weer heerlijk op de fiets de natuur in trekken. Ik ben overigens benieuwd hoe lang het duurt voordat de Giant van mijn vrouw verkocht gaat worden en plaats zal maken voor de Spark Evo.

Beschrijf hier uw ervaring

Een prettige ontvangst op de locatie Utrecht. Persoonlijke aandacht en goede vaktechnische voorlichting. Een behandeling van de klant die vertrouwen wekt. Ik zie de toekomst met mijn fiets en de after sale met vertrouwen tegemoet. Een prima bedrijf. Met mensen die service met hoofdletters schrijven. Ga zo door.

Score voor E-bikez.nl: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: