Pinxit Ontwerp

Na enig zoeken op internet vonden we Drukwerknodig.nl, waar het mogelijk was om afgeronde aantallen te bestellen, in tegenstelling tot veel andere internetdrukkers. Ook het aantal mogelijke pagina's bij een wire-O binding bood veel meer mogelijkheden. De website is overzichtelijk en werkt heel professioneel. De manier van het aanleveren van drukgerede bestanden wordt vrij goed beschreven. Prijzen zijn redelijk. Levertijden heel kort.
Onze ervaringen:
* Via e-mail was beloofd papiermonsters te sturen. Dat is niet gebeurd. Vanwege de levertijd moest de papierkeuze dus worden gemaakt op basis van de beschrijving op de website. Na ontvangst van het product moest geconcludeerd worden dat wellicht toch ander papier zou zijn gekozen. Na e-mailcontact zijn de monsters alsnog gestuurd maar dat had toen geen zin meer.
* Er zaten zeker 4 agenda's bij die verkeerd waren ingebonden: pagina's zaten niet op de juiste positie - dat maakt een agenda eigenlijk onbruikbaar.
* De kleurweergave viel tegen. Waarschijnlijk wordt bij Drukwerknodig niet gewerkt volgens ISO12647. (Wordt ook niet op de website vermeld, maar verwacht ik eigenlijk wel van een modern grafisch bedrijf).
* De weergave van de weekdagen viel tegen. Ik begrijp de oorzaak: het gaat om een 8 punts ultralight font (maar wel 100% zwart). Toch is het kwaliteitsverschil met offsetdruk wel erg groot. Het zou goed zijn als hiervoor op de website wordt gewaarschuwd.
* Het snijwerk was niet erg precies. Dat viel vooral op in het hart waar geen afloop kon zijn (opmaak was in InDesign met tegenover elkaar liggende pagina's)
* De voor- en achterkant van het omslag waren in verticale richting behoorlijk verschoven t.o.v. elkaar.

* Na de melding van onze klachten was Drukwerknodig direct bereid om 20 agenda's na te leveren (er werden 19 exemplaren nagestuurd) met de belofte dat in het geval er nog meer verkeerde exemplaren zouden worden gevonden deze ook zouden worden nageleverd.

* Korte productie-/levertijd.
* Afgeronde aantallen mogelijk i.p.v. staffels.
* Aantal mogelijke pagina's bij wie-O binding.
* Overzichtelijke website.
* Goede afhandeling van klachten.

Score voor Drukwerknodig: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: Wire-O agenda A5