Rianne

Welke reis?

Uw ervaring met Doets Reizen

Eigen belang voorop. Wij willen melding maken van het feit dat Jan Doets Reizen niet netjes omgaat met de annulering van onze geplande reis naar de USA.
Wij hebben voor de corona geboekt. In mei bleek dat het bezoek aan MIT in Boston niet door zou gaan. Dit was het uitgangspunt van onze reis. In eerste instantie dachten we dat alles nog ten goede zou keren en we toch een deel van de reis zouden kunnen maken. Op site wordt steeds melding gemaakt tijdens de corona dat zij zelf contact op zullen nemen. Eind juni hadden wij onze restantbetaling moeten voldoen. Maar hoorden niets dus zelf gaan zoeken op internet. De hotels, trein, vliegmaatschappijen en bezienswaardigheden geven duidelijk aan dat zij tegemoet komen met annuleren en dat eigenlijk bij de meeste dingen al duidelijk was dat het niet zo zou lopen zoals wij de verwachting hadden voor de reisboeking. Restaurants dicht. Whale watchen gaat niet door. Treinen rijden niet. Bussen gaan aangepast. Uiteindelijk zelf met Doets Reizen contact op genomen. Want laat ons eerlijk zijn. Volgens ANVR moet men er als ondernemer kunnen garanderen dat mensen toch de vakantie hebben die zij voor ogen hebben. En dat zou in ons geval absoluut niet zijn. Advies was zeer algemeen om het nog af te wachten. Uiteindelijk schoten we er niets mee op. Uit laten rekenen wat het ons zou kosten als we het zouden annuleren. Op een dure reis laat je dus veel vallen. Ook de annuleringsverzekering die wij via Faber moesten afsluiten (Jan Doets kan dit maar tot bedrag van 200 euro). De knoop doorgehakt en geannuleerd. Want het was in augustus met mogelijk code geel een reis geworden die we niet voor ogen hadden. Of de hele reissom voldoen; in augustus nog annuleren en dan nog meer geld kwijt zijn.Frappant was dat ongeveer gelijktijdig KLM onze vlucht annuleert vanwege corona. En dat Delta Airlines onze terugvlucht wijzigde. Voor ons hield dit in dat we dus plusminus 1750 euro kwijt zijn. Maar wat weegt zwaarder: gezond zijn!! Hadden graag gehad dat Jan Doets ons tegemoet was gekomen ergens. Zij durven dan ook nog kosten polis etc in rekening te brengen. Moest nog een bedrag van 11 euro retour krijgen. Hier 2x over gemaild.

Score voor Doets Reizen: 1/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Naam reis: USA thuis