Deskundigheid
Veiligheid
Medewerkers

E. Albayrak

Negatief

Op welke vestiging bent u geweest?

utrecht

Er werd mij vragen gesteld over de inhoud van mijn kluis.
Dat gaat jullie medewerker beneden toch niks aan.

Reactie De Nederlandse Kluis:

Geachte heer Albayrak,
Bedankt voor uw review. We vinden het jammer om te zien dat u niet tevreden bent naar aanleiding van de vragen die u gesteld zijn tijdens uw bezoek aan de Nederlandse Kluis.
Graag willen wij via deze weg een toelichting geven op de aan u gestelde vragen.
De vragen die aan u gesteld zijn hebben te maken met de Wwft. De Wwft staat voor de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme. De wet is bedoeld om witwassen en terrorismefinanciering tegen te gaan en op te sporen. Wij zijn wettelijk verplicht om deze vragen te stellen aan onze klanten. Het is een EU-wetgeving waar onder andere banken, verzekeraars, accountants en vele andere bedrijven zich aan moeten houden. Daarom wordt er van al onze klanten gevraagd wat voor soort objecten er in de kluis opgeslagen worden.
U kunt er van uit gaan dat wij deze informatie vertrouwelijk zullen behandelen. Deze is bijvoorbeeld niet inzichtelijk voor onze werknemers.
We vinden het vervelend dat er onvoldoende tijd genomen is om u de reden van deze vragen toe te lichten. Daarvoor onze excuses. Wij hopen dat bovenstaande toelichting u een beter inzicht heeft gegeven over de reden dat onze collega u naar de inhoud van uw kluis heeft gevraagd. Als u nog vragen heeft hoor ik het graag.
Marieke

Score voor De Nederlandse Kluis: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: