Het dagprogramma en de activiteiten
De sfeer
website
Pedagogisch medewerkers
De voorzieningen
Communicatie

N.v.t.

Lieve pedagogisch medewerkers

Opmerkingen

-Communicatie over oplossingsstrategieën personeelstekort.

-Grabbelbabbels nieuw leven in blazen... worden al lange tijd niet verzonden.

-Sluitingscarousel afstemmen op broertjes en zusjes of als dat niet lukt; ouders de mogelijkheid geven om de broer/zus die op dezelfde dag wel naar opvang zou kunnen ook thuis te houden en geld voor die opvangdag terug te krijgen. Ouders regelen opvang of blijven thuis voor het kind waarvan de groep gesloten wordt. Dan kan/kunnen de broer(s)/zus(en) net zo goed ook thuis blijven en financieel tegemoet gekomen worden. Want op deze manier kunnen ouders niet bouwen op de opvang waarvoor ze wel betalen.

- bij een 52 weken contract:
A) ruildagen weer mogelijk maken.
B) Of financiële tegemoetkoming voor een maximaal aantal afgemelde dagen, zodat mensen die niet in het onderwijs werken (en maar 4 a 6 weken per jaar vakantiedagen hebben) ook niet hoeven te betalen voor de dagen dat hun kind met vakantie is.
C) of 46/48 weken contracten weer aanbieden en ouders vooraf hun vakanties -dat kind niet komt- door laten geven.

Redenen dat wij Grabbelton momenteel niet aan zouden bevelen aan anderen is omdat:
- er momenteel niet op gegarandeerde opvang gebouwd kan worden door de structureel aanhoudende sluitingscarrousel.
- er altijd sowieso teveel betaald wordt omdat enkel 52 weken of 40 weken contract aangeboden wordt en vakantiedagen bij 52 weken contract niet meer geruild kunnen worden en niet (deels) terugbetaald worden.
Verder zijn we tevreden over de wel geleverde opvang.

Reactie Kinderopvang De Grabbelton:

Hartelijk dank voor de review waarin je ons een aantal verbeterpunten en tips geeft. Wij willen kwalitatieve opvang bieden. We zijn daarom ook blij dat je dit ervaart in onze opvang. De verbeterpunten die je aangeeft zijn voornamelijk op het gebied van oudercommunicatie en planning. Dit lichten we graag verder toe.
Momenteel is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt. Om de kwaliteit hoog te houden, kiezen we er liever voor om (in geval van nood) een groep te sluiten dan uitsluitend onervaren of onbekende krachten op een groep te zetten. Door niet met ruildagen, flexibele opvang en afwijkende contracten te werken ontstaat er meer continuïteit en kunnen wij de opvang beter plannen.
En mocht een sluiting toch onvermijdelijk zijn, gaat dit volgens een vooraf opgestelde sluitingscarrousel. Het doel van de sluitingscarrousel is dat ouders tijdig op de hoogte zijn van een mogelijke sluiting van de groep. Het sluiten van de groepen wordt evenredig over de verschillende groepen verdeeld. Het is gezien de logistieke puzzel helaas niet mogelijk om rekening te houden met broertjes/zusjes op andere groepen. De reacties van de
oudercommissie en ouders op deze werkwijze zijn positief.
De oudercommunicatie verloopt via een app, waarin nieuwsberichten, belangrijke documenten en organisatorische meldingen geplaatst worden. De nieuwsbrief "grabbelbabbels” is twee jaar geleden komen te vervallen omdat de berichten in de app beter gelezen worden.

Score voor Kinderopvang De Grabbelton: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: Dagopvang en buitenschoolse opvang