Hans Scholten

De Eilanden heeft bij ons vakantiehuis in Den Osse zonnepanelen geinstalleerd. Van eerste contact, offerte, tot bezichtiging/opname en installatie ging zeer vlot, binnen 2 maanden. De installateurs waren vriendelijk en zeer vlot. Ze reageren vlot op vragen, zowel via de telefoon als via de email. Een klein puntje van aandacht ter verbetering van de service zou kunnen zijn om klanten vooraf te informeren dat de Enphase optimizers gelimiteerd zijn op maximaal 300W output en dus de opbrengst van moderne panelen (bijv. 435Wp) flink aftoppen. Op zich is dat niet heel erg en fijn voor de netbeheerder (peaktrashing!), maar ik had dit graag van tevoren geweten en dan wellicht zwaardere en duurdere optimizers gekozen.

Goede prijs, goede deskundige installatie, snelle reacties via telefoon en mail en vriendelijke mensen.

Reactie De Eilanden Installatie Techniek:

Beste heer Scholten,
Bedankt voor deze mooie review. Fijn om te horen dat u een tevreden klant bent. Ik zal u per mail een prestatieoverzicht sturen van het gemonteerde Enphase systeem. Een hoop klanten denken inderdaad dat het aftoppen nadelig is, maar met dit systeem heeft u op andere momenten (bijvoorbeeld bij bewolkt weer) weer een groot voordeel. Het uiteindelijke rendementverlies is op jaarbasis kleiner dan 1%. Bij een hoop andere systemen is dit niet haalbaar.
Wij wensen u veel opbrengst van uw zonnepanelensysteem, en mochten we in de toekomst nog iets voor u kunnen betekenen, horen wij het graag.

Score voor De Eilanden Installatie Techniek: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Land NL
Aangekocht product: