CBO talent Development

Erg wisselend. Bij een lopende incasso worden wij erg goed geholpen door de betrokken medewerker. Bij een nieuwe incasso loop ik erg tegen protocollen, standaard reply-mailtjes en onduidelijke taal aan. In de mails wordt gedaan alsof ik de organisatie ken van DAS. Het volgende werd gemaild op 4 juli:
"Bij deze bevestig ik dat ik uw dossier heb doorgestuurd naar Ondernemersdesk. Dit omdat er geen sprake is van verweer door de debiteur. Als gevolg hiervan royeer ik het dossier bij de rechtsbijstand. U ontvangt binnenkort een e-mail van Ondernemersdesk."
Ik vind dit echt onduidelijke taal waar ik niks mee kan. Wat moet ik met Ondernemersdesk, royeren van rechtsbijstand? Er wordt niets uitgelegd.
Wij zijn wel verzekerd, maar ik krijg vervolgens op 7 juli deze mail:
"Hierbij informeren wij u over het feit dat uw dossier met nummer 2.22.067788, dat DAS voor u in behandeling had, inmiddels is afgesloten. Dat betekent ook dat dit dossier nog maar beperkte tijd in te zien is via uw persoonlijke omgeving Mijn Das. Indien u bepaalde documenten nog wilt bewaren, adviseren wij u deze op korte termijn te downloaden op uw eigen computer. Een maand na afsluiting van uw dossier zal deze niet meer in te zien zijn via Mijn Das. Dit is een automatisch gegenereerd bericht waarop u niet kunt antwoorden. Mocht u van mening zijn dat uw dossier niet afgesloten had moeten worden, of andere vragen hebben, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw juridisch specialist van DAS."
En wederom mijn vraag, wat moet ik met deze mail? Ik verwacht rechtsbijstand omdat we wel zijn verzekerd. Ik heb de polis van de verzekering gestuurd. Maar nergens wordt iets uitgelegd.
Ik heb telefonisch contact gehad met dhr. Uluc, die mij wel heel vriendelijk te woord heeft gestaan.
Ik sta er dus dubbel in. Bij 1 incasso worden we prima geholpen. Bij deze nieuwe incasso niet.

Score voor DAS Documenten Self Service: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Rechtsbijstand