Carglass

Linda

Nieuwe ruitenwissers vervangen.

Uw ervaring

Ik ben bekocht.
Ik heb mijn autoruit ter reparatie aangeboden aan het Carglass filiaal in Harderwijk. De ruit kon niet gerepareerd worden, dus werd er een nieuwe in gezet. Tot zover prima.
Nadien adviseerde de monteur mij nieuwe ruitenwissers aan te schaffen, want de oude gaven toch wel veel strepen op de ruit en ze waren versleten. De oude waren aan vervanging toe. Er vanuit gaande dat het advies goed en integer was ben ik akkoord gegaan met vervanging zonder de ruitenwissers zelf te hebben geïnspecteerd. Ik heb daar namelijk geen kijk op.
Thuis gekomen vertelde mijn man dat hij de ruitenwissers net een maand geleden heeft laten vervangen en dat deze de maand prima gefunctioneerd hebben. De ruitenwissers konden onmogelijk versleten zijn. (vervanging is aantoonbaar middels factuur van de onderhoudsgarage).

Mijn man heeft daarop contact gehad met het filiaal Harderwijk en de hoofdmonteur de situatie uitgelegd. Uitgelegd dat de ruitenwissers niet vergeten konden zijn en dat ik ter goeder trouw akkoord heb gegeven. Mijn man veronderstelde dat er sprake was van een misverstand. De hoofdmonteur gaf niet veel ruimte om zijn verhaal te houden en gaf enkel aan dat ik akkoord had gegeven en dat zijn monteurs altijd goed advies gaven en dat daarom de ruitenwissers wel versleten hadden moeten zijn. Mijn man heeft aangeven het geld van de ruitenwissers terug te willen. De hoofdmonteur gaf geen gehoor.

Vervolgens heeft mijn man contact gezocht met Carglass nederland. Daar hetzelfde verhaal verteld. Daar werd hij goed te woord gestaan, da dame begreep de situatie, maar wilde niet overgaan tot terugstorten van het bedrag. Ze stond inmiddels ook achter het verhaal van de hoofdmonteur ('ik ben akkoord gegaan en er is goed advies gegeven'). Uiteindelijk werd hem uit coulance een autowasbon aangeboden. Hij is daar niet mee akkoord gegaan en gaf aan dat het inmiddels een principe werd. Hij bleef bij teruggave van het geld van de nieuwe ruitenwissers. De dame zei nog met een collega te willen overleggen en hem daarna terug te bellen. In het volgende telefoongesprek gaf de dame aan toch bij haar eerder standpunt te blijven. Mijn man heeft aangeven bijzonder teleurgesteld te zijn en het vervelend te vinden vervolgstappen te moeten ondernemen.

Teleurstellend dat Carglass het onjuiste handelen niet inziet. Fouten maken kan en mag en er is niets aan de hand wanneer dit dan na uitleg ook word ingezien. Echter voet bij stuk houden in zo'n heldere situatie kan nmm niet.

Reactie Carglass:

Hallo Linda,
Ik begrijp je verhaal en heb de hoofdmonteur ook hierover gesproken. Hij geeft aan dat de ruitenwissers voor strepen gaven op de ruit en dat van de ruitenwisser achter het blad kapot was.
Ook ik vertrouw op zijn kennis en kunde.
Uit coulance is een vergoeding in de vorm van een autowasbon ter waarde van €40,00 aangeboden maar die is geweigerd, helaas.
Het spijt me dat we niet nader tot elkaar kunnen komen.
Marianne
Customer Service Carglass

Score voor Carglass: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Afgenomen dienst: