S Hillenga

Doorbraak / verwijderen van 2 draagmuren

Beschrijf hier jouw ervaring

Een cruciaal onderdeel van onze grote verbouwing was het vergroten van onze huidige ruimte voor de nog te plaatsen keuken. Conclusie, het laten verwijderen / doorbreken van een tweetal draagmuren zou de oplossing hiervoor zijn. Na enig speurwerk en meerdere e-mails en telefoongesprekken verder met partijen was mijn keuze gevallen op bouwkenners op basis van eerste indruk, prijsindicatie en recensies..
Bouwkenners kreeg de opdracht om de constructieberekening uit te voeren icm het aanvragen van de omgevingsvergunning. Het communicatieproces verliep in het begin wat stroef mede door drukte, maar werd uiteindelijk prima opgepakt. Zij verzorgden het contact met de gemeente (welke in eerste instantie moeilijk te bereiken was) inzake de verlening van de vergunning.
Na de oplevering van het calculatierapport ben ik vin contact gekomen met sloopkenners (logisch vervolg) die middels een onderaannemer firma Snellen de uitvoer offreerde. Na goedkeur van de offerte en overeenstemming over de planning was mijn perceptie dat niks meer in de weg zou staan. Helaas bleek niets minder waar. Er was een fout gemaakt in het calculatierapport welke gelukkig tijdig werd opgemerkt waardoor de aanvraag van vergunning, calculatie rapport en planning opnieuw moest worden uitgevoerd. Gevolg was dat door deze vertraging mijn verbouwing grotendeels stil kwam te liggen.
Fouten kunnen voorkomen tijdens een proces en worden gemaakt aan weerszijden, maar het onderscheidend vermogen wordt bepaald door hoe om te gaan met fouten en het proactief willen meewerken aan een passende oplossing. Aan dat criterium hebben alle Partijen dan tot mijn vreugde ook gedaan. Maar anderhalve week vertraging, meedenken aan een passende oplossing (aangezien hier eerst ook nog wat obstakels waren), snelle uitvoer en fantastisch resultaat.
Derhalve gaan mijn complimenten dan ook uit naar de firma's bouwkenners, sloopkenners en firma Snellen waarbij ik een persoonlijke pluim wil geven aan Frans, Willem en Arno die dit verder erg professioneel en accuraat hebben opgepakt.
Bij mij is geen twijfel ontstaan om nogmaals deze partijen te benaderen voor een dergelijke opdracht.

Score voor Bouwkenners: 5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: Doorbraak draagmuren, vergunningsverlening.