De waterontharder is in januari 2025 geïnstalleerd. Bewust gewacht met het schrijven van een review omdat we eerst de nodige ervaringen wilden opdoen. Over de werking van de ontharder zijn we zeer tevreden. Het serviesgoed, glaswerk en bestek blinkt als nieuw (afwas doen we met de hand). Het is weer zalig om een douche te nemen. Weer voldoende druk op het water omdat kalk in kraan en leidingen al snel verdwenen was. Al merkbaar na twee weken. We wilden de kraan vervangen, maar daar hebben we vanaf gezien. Geen storingen meer van het koffieapparaat. De smaak van het drinkwater blijft wennen. Het water smaakt flets, maar dat zal een persoonlijke kwestie zijn. Het gebruik van het zout valt tegen. Na 7 maanden gebruik zijn er 3 zakken op, terwijl is gezegd dat we met 3 zakken een jaar zouden kunnen doen. We verbruiken ongeveer 60m3 water per jaar (met twee personen). De informatie over het gebruik van het ontharde water in de cv-leidingen vinden wij niet goed. Nefit zegt bijvoorbeeld nadrukkelijk dat je geen onthard water mag gebruiken, omdat de wisselaar van de cv-ketel dan kan gaan lekken (Nefit geeft geen garantie).
Reactie Boshuis thuis in water:
Bedankt voor uw uitgebreide review en het delen van uw ervaringen! Fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over de werking van de waterontharder en de positieve effecten in huis merkt.
Wat betreft het zoutverbruik: neemt u gerust even contact op met onze supportafdeling. Dan kijken we samen naar uw situatie en helpen we u graag verder.