Van jullie een negatieve uitslag en van het bevolkingsonderzoek een kleine week later een positieve uitslag dus hecht weinig waarde aan jullie test

Reactie Bloedwaardentest:

Wat vervelend dat u een positieve uitslag bij het bevolkingsonderzoek kreeg. Heeft u deze test al herhaald via uw huisarts of kreeg u meteen een colonscopie aangeboden?
Het is inderdaad zo dat een screening altijd een moment opname is en helaas nooit zekerheid kan bieden voor de toekomst, zelf niet als dat een week later is.
De richtlijnen van het bevolkingsonderzoek zijn altijd om een positieve test te herhalen omdat een positieve test ook kan komen door aambeien of andere darmproblemen van dat moment.
Het is zo dat de de test die wij leveren; De Ifobt sensor eiken test, in de meeste landen voor het bevolkingsonderzoek gebruikt wordt. In Nederland is deze test (met het mintgroene dopje) ook gebruikt voor de pilot (heb ik toevallig destijds zelf nog aan meegewerkt), maar bij de uiteindelijke aanbesteding is voor een goedkopere variant gekozen voor het Nederlandse bevolkingsonderzoek. Het is bekend dat deze test meer vals positieve uitslagen geeft dan de Ifobt Sensor eiken die wij gebruiken.
Ons gecertificeerde lab voert deze test ook uit voor het bevolkingsonderzoek in Duitsland, dus het kan niet zo zijn dat de kwaliteit niet te vertrouwen is.
Wel is het zo dat de gouden standaard voor het opsporen van darmkanker de colonscopie is en dat deze eenvoudige screeningtesten slechts een % zekerheid bieden.
Mocht u door deze gang van zaken twijfelen kunt u ook nog altijd deze test doen voor een gereduceerd tarief https://www.bloedwaardentest.nl/m2pk-darmkanker.html.

Score voor Bloedwaardentest: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee