Ceekaa

Allereerst: de medewerkers zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Daar ligt het niet aan. Maar de werkwijze van dit bedrijf is allesbehalve professioneel.
Informatie voorziening over waar je terecht kunt voor bloedafname is slecht, en bleek beperkt te kloppen.
Het blijkt dat je zelf een papier moet uitprinten, wat als geen printer hebt?
En het ergste: groot privacyissue. De labuitslagen worden gemaild. Met de vraag als het per abuis bij niet voor jou bestemd is , of je het wilt verwijderen. Hoeveel datalekken heeft dit bedrijf al gehad doordat onbevoegde medewerkers uitslagen kunnen zien, of doordat mails bij verkeerde mensen terecht komen?
Wel: nav deze review kreeg ik een uitgebreide reactie, met zelfs een voorzichtige overweging wat aan het privacyissue te doen. Maar ja, dat moet dan wel eerst echt worden aangepakt.

Reactie Bloedwaardentest:

Bedankt voor de feedback. Wij zullen onderzoeken of de verwijsbrieven vooraf geprint mee kunnen gaan zenden met de testkit. Op verzoek, voor mensen die geen printer hebben, wordt dit sowieso bijgevoegd. Wij hebben nog geen datalekken gehad, mochten wij deze krijgen zullen deze direct aan de autoriteit persoonsgegevens gemeld worden. Bloedwaardentest voldoet aan de AVG en werkt met verwerkingsovereenkomsten en geheimhoudingsverklaringen voor het personeel dat alleen noodzakelijke informatie in kan zien. De medische gegevens worden niet opgeslagen door Bloedwaardentest, maar door het lab, dat aan de hoogste (ISO) beveiliging voldoet. De uitslagen worden slechts één op één doorgestuurd naar het bij de bestelling opgegeven email adres, er is geen bestand waarop ingebroken kan worden.

Score voor Bloedwaardentest: 1.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee