Jan

Website werkt nu niet goed in Firefox.
Ten behoeve van de bloedafname had Bloedwaardentest heel uitdrukkelijk in schriftelijke instructies aangeraden om het bloedmonster zelf met PostNL te versturen. Dat doet Saltro (een groot Utrechts regionaal laboratorium voor de reguliere gezondheidszorg) dus niet! Zij willen het absoluut zelf versturen anders geen bloedafname. Dat was dus een onaangenaam gesprek. Hierover met Bloedwaarden gebeld dat ik het monster dus niet mocht posten en hoopte dat het goed zou komen. Het antwoord was verbazend, het bleek wel vaker voor te komen, maar vonden het niet de moeite dat aan mij te schrijven, ondanks dat de mail duidelijk aangaf naar welk afnameadres ik van Saltro moest rijden. Tip: met een klein stukje beter automatiseren had dit wel een prettige ervaring mogen worden. Maar gezien het feit dat ze zelfs een website niet volgens de standaarden toegankelijk kunnen maken, heb ik weinig hoop dat ze de juiste mensen hebben aangetrokken.
Eerder had ik al problemen met het invullen van de formulieren, als je een vinkje vergeten was, werden elders velden gewist... en had je wel het vinkje, waren de velden leeg... Professioneel, not!
De uitslag is wel redelijk verzorgd incl. de kans op een false negatief of false positief, maar zonder vermelding van enige statistische waarden.

Nav deze review heb ik een nette reactie gekregen, bij deze mijn aanvulling. Ze hadden mijn eerder feedback blijkbaar wel ontvangen, en doorgezet naar hun IT leverancier. De browser problemen lagen volgens Lightspeed Support aan mij want zou outdated zijn (is deze niet). Hadden wel iets aangepast en de site werkt nog steeds niet in Firefox. Mogelijk hebben de programmeurs iets slims gedaan om gebruikersbezoek te tracen met een actief script. Scripts zijn door de beheerders hier uitgezet om hack risico te beperken. Gebruik scripts nooit zonder terugval optie naar HTML/CSS is mij door HTLM specialist geleerd. HTML kan alles al, met scripts soms wat mooier.
De negatieve bloedafname ervaring zou nagevraagd worden (nu weken geleden).
Ik weet nog steeds niet de statitische betrouwbaarheid van de test (is m.i. wel relevant).

Score voor Bloedwaardentest: 3.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee