Beursman

Tevreden over bestelling
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
Gebruiksvriendelijkheid website

P de Vries

Ik zit nu een jaar bi jullie, de eerste 6 maanden beperkt, daarna volledig. Ik heb het gevoel dat ik te laat ben ingestapt. Er waren zeer veel verkopen met winst en nauwelijks aankopen. Dan nog de misser bij grondstoffen. Ik ben nu ruim een jaar abonnee maar ik hoop dat het abonnement niet hoger is dan de winst. Er zijn bijna geen adviezen. Terecht wanneer het niet goed gaat maar betekent dit dat het over alle categorien slecht gaat?
Wat ook opvalt is dat jullie berichten eind vorig jaar over de Amerikaanse economie ongustig waren i.t.t. die in Europa. Maar de Amerikaanse beurs is verder en verder gestegen en in Europa blijft het maar achter.
Derde punt: veel aandacht naar de AEX. Maar jullie hebben in het abonnement veel andere ETF's.

Jullie gaan niet over 1 nacht ijs. Beter geen handel dan handel met verlies

Ik vraag me af of er echt geen beleggingsmogelijkheden waren buiten de index om (de andere categorien c.q. producten)

Reactie Beursman:

Het klopt dat we vorig jaar voor 2018 meer kansen in Europa zagen dan in de VS. Toen de Amerikanen eind 2017 met een belastingverlaging kwamen klopte dat plaatje voor de VS niet meer. Begin 2018 is de visie voor Europa aangepast. Politieke problemen in Europa, hoge Euro en dreigende handelsoorlogen zorgde ervoor dat economische cijfers in de EU wat minder werden. U heeft gelijk dat er het afgelopen half jaar veel meer verkopen dan aankopen waren. Dat komt voort uit de manier waarop we werken. Kopen na een daling en verkopen na een stijging. De afgelopen jaren zijn er veel aankopen geweest. In de eerste helft van 2018 is er heel weinig gekocht. Hoge beurzen in combinatie met toenemende risico's zoals de handelsoorlogen beperkte de koopkansen. Het was overigens de juiste beslissing om bijna niets te kopen. Bijna alle beurzen en ETF's staan nu lager dan begin 2018. Door bijna niets te kopen is verlies maken voorkomen. In de verwachtingen staat een groot algemeen stuk. Onderaan gaan we altijd wat dieper in op de AEX. Daar hebben veel lezers behoefte aan.

Score voor Beursman: 1.5/5
Zou u Beursman aanbevelen? Nee