Beursman

Tevreden over bestelling
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
Gebruiksvriendelijkheid website

mcevaal

Na een maand beursman te hebben gebruikt is het nog wat vroeg om over resultaten te spreken.

Op papier ziet het er goed uit, het is nog te vroeg om dit goed te kunnen beoordelen.

Twee tips: Het is om in te stappen erg lastig om er achter te komen welke portefeuille Beursman heeft. Zeker bij participatie in maar een paar groepen (A,D,F) in mijn geval. Je moet dan stuk voor stuk alle transacties doorlopen om te zien wat er gekocht en eventueel verkocht is. Over het algemeen zie je dat het gesloten transacties zijn maar hoe ver moet je terug in de tijd om daar zeker van te zijn? Een overzicht met alle participaties zou dan een uitkomst zijn. Ten tweede als je dan eindelijk uitgepuzzeld hebt wat de participatie in gr A,D,F is dan valt op dat er eigenlijk op dit moment erg weinig posities open staan in deze groepen. Dit kan natuurlijk zo zijn maar wat ik dan mis is een overzicht per groep waarin ik kan zien waar er wel gehandeld wordt (evt zonder specifieke data). Zodat ik kan kiezen om toch nog in een extra groep in te stappen. Bijvoorbeeld als er nu weinig geïnvesteerd wordt in A,D,F maar ik kan zien dat er wel posities genomen worden in J of F dan kan ik iets meer onderbouwd besluiten om deze groep(en) er bij te nemen.

Reactie Beursman:

We maken geen gebruik van een buy and hold strategie waarbij klanten meteen de gehele portefeuille kunnen kopiëren. Er zijn 2 strategieën. Met de een wordt er in een korte tijd in en uitgestapt en met de andere over een langere periode van gemiddeld 1 jaar. Belangrijk daarbij is om op hetzelfde moment een aankoop of verkoop te doen. We raden af om op basis van oude aankopen later nog in te stappen. De redenen zijn hier te lezen: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen/Achteraf-ETF-kopen. Alle aankopen en verkopen ouder dan 1 maand zijn per groep voor iedereen gratis te bekijken.

Score voor Beursman: 3/5
Zou u Beursman aanbevelen? Ja